Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TDC som ADSL-leverantör?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har Googlat runt som en galning utan att hitta särskilt matnyttig info angående TDC. Är de bra som ADSL-leverantör? Jag har nämligen precis bytt från BBB till TDC (ok, lite förhastat kanske, eftersom jag inte vet särskilt mycket om kvalitén på TDCs uppkoppling) men jag har fortfarande en chans att ångra mig om jag vill.

Så, det måste ju finnas ett gäng här på 99:an som sitter inne med lite info!?

Hastighet? Avbrott? Supporten? mm

Tack på förhand!

TDC kund sen februari. Tog ett par veckor längre att få det inkopplat men det var delvis mitt fel. Har fungerat perfekt sedan dess. Får 24 av 28mbit och har mig veterligen inte varit några direkta avbrott. Supporten har jag aldrig behövt men verkar helt okej.

Funkade fint för syrran tills hon skulle flytta, inom samma stad, inom samma station. Samma telefonnummer, men de lyckades ändå sno hennes port(?) till nån ny person. TDC skyller på Skanova... men ändå. Det har dröjt tre månader nu och det är på gång att hon ska bli inkopplad nu igen - tur syrran har en snäll granne som "delar med sig" av trådlöst..

Supporten har varit otrevlig och trevlig - beror på vem man pratar med..

Men förutom flyttproblemen verkar TDC ha bra fart i rören..

/ D

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-08-29 17:16

Kollade om jag kunde få TDCs bredband ett flertal gånger via sökfunktionen på deras hemsida. Resultatet var det samma varje gång: "sökningen misslyckades blabla" Detta gjorde jag under ett par veckors tid, till slut tröttnade jag och skickade iväg ett mail till kundtjänst. Detta är fortfarande, 3-4 veckor senare, obesvarat.
Jag valde Bredband2 istället.

1
Bevaka tråden