Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flyttar man runt taggar i AAC?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-30 14:11

Halloj! Detta klassas kanske inte in som ljudproduktion men nån admin får väl flytta tråden isf.

Jag har ett gäng AAC:er som jag köpt på iTunes MS (alltså DRM-skyddade, inte för att det spelar nån roll här kanske). På t.ex samlingsalbum så har ja varje låt sin artist (helt logiskt). Men jag vill inte att min iTunes ska bli överplåttrad med artistnamn så jag vill hellre lägga samlingens namn som artist... MEN! jag vill behålla info om vem artisten är. Förslagsvis genom att kombinera ihop taggen för låtnamn med artistnamnet.

Tidigare har jag gjort detta i MP3 Rage har jag för mig men nu fungerar det inte.

Några tips på andra program/script?

• Medlem
  • International user
  • 2006-08-30 17:24

Du kan ju alltid göra hela albumet till "del av en samling" i iTunes. Då dyker inte alla artister upp separat. Så kör jag iaf.

Mvh/Jens

• Oregistrerad
  • 2006-08-30 20:03

Inte? joho... det ser de ut att göra hos mig. Men de sorteras in i en mappstruktur som heter compilations visserligen men den syns ju bara i findern... iTunes kryllar av artister...

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-01 22:02

Du måste också klicka i "Gruppera samlingar vid bläddring" i iTunes inställningar.

Ursprungligen av dboy:

Halloj! Detta klassas kanske inte in som ljudproduktion men nån admin får väl flytta tråden isf.

Nä, ljudproduktion handlar det väl inte om så jag flyttade tråden till iTunes där den känns mer hemma.

1
Bevaka tråden