Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst tangentbord och mus fungerar ej efter programuppdatering

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Efter att installerat alla nya uppgraderingar och startat om datorn kan jag inte använda trådlöst mus och tangentbord (har tyvärr ingen med sladd).
Ovanpå inloggningsrutan kommer en dialog om installation av bluetooth enheter. Den hittar musen men kan inte lägga till den. Efter ett litet tag står det att ingen mus hittades. Har bytt till nya batterier. Tangentbordets lampa blinkar hela tiden.

Snälla har ni något tips?

Mvh
Robert

• Oregistrerad
  • 2006-08-28 13:40

Efter en uppdatering kan du behöva "Paira" ihop sakerna igen. Det gör du oftast genom att stänga av saken och sätta på den igen. Då går den in i "sök pair mode". Det borde fungera. Tangentbordet är ju ganska viktigt (om du inte loggar in automatiskt).

• Oregistrerad
  • 2006-08-29 18:50

Denna artikel finns och något av dom här tipsen borde med största sannolikhet lösa dina problem

Apple Wireless Keyboard and
Mouse: Troubleshooting Connection Issues

//Adam

Tack för tips men Inget av dem hjälper, delvis för att jag inte kan logga in och köra uppgraderingar utan fungerande tangentbord. Får helt enkelt köpa tangentbord och mus med sladd och försöka ta mig in på så sätt.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-08-30 19:57

... eller låna tgtbord + mus av någon - även PC funkar - bara det är USB,
... eller fråga någon 99mac:are på orten. Var bor du?

Trots att jag har sladdanknuten mus och tangentbord fungerar det inte. Kommer inte in i MAC;en. HJÄLP!!!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-07 11:23

Jag klarade mig med bara en sladdkopplad mus under ett par dagar innan jag köpte nya batterier till mitt tangentbord. Det finns ju en tangentbordspalett att klicka på med musen Så länge man inte behöver använda Shift etc....

Tar upp tråden igen då föregående verkar haft liknande problem...

Har en mini med trådlöst tangentbord och mighty mouse som helt plötsligt inte fungerar. Trodde det var batteribyte som krävdes, men det fungerade ej. Kopplade in old school-grejor, dvs. apples gamla tangentbord och mus med tråd, men detta fungerade inte i någon av usb-portarna. För säkerhets skull testade jag grejorna i en powerbook, där fungerar det utmärkt.

Blåste om OS X (arkivera och installera) utan framgång. Någon som har några tips? Hårdvarufel? Bör tillägga att mus och tangentbord fungerar i nån sekund, sen låser de sig en längre period för att sedan fungera en sekund osv osv.

//fred

1
Bevaka tråden