Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga Webcam-inställningar i Skype!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-08-29 10:45

Man kan ju inte på något vis ställa in bilden i nya betan av Skype. På PC finns ju en massa reglage, men på Mac finns inte ens möjligheten. De inställningar som görs i Macam används ju bara i det "lattjo-lajban" programmet där man kan testa kameran.

Detta måste ju vara en jättemiss? Många webcams ger på tok för ljus bild när de används direkt utan modifiering (ljus, gamma etc) i Skype eller andra program.

/Fredrik

• Medlem
  • 2006-08-30 22:12

Nån som har en vettig tanke kring detta tro? De saknas ju verkligen. Klart man vill kunna ställa in bilden, eftersom den annars ser ut som dynga...

/Fredrik

öhh, är det inte fortfarande en beta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-30 23:09

jo det är en beta
relax my macbrother from another mother.. det blir snart braa

• Medlem
  • 2006-08-30 23:54

Hungrig, hungrig... *L* Nåja, man får väl vänta. =/

/Fredrik

• Oregistrerad
  • 2006-08-31 15:52

Nifo! Jag har ofta både bild och ljudkontakt med min son i Kalifornien.
Använder Skype samtidigt med Yahoo och en drivrutin till min kamera, drivrutinen finns att ladda ner på: http://www.ioxperts.com Med hjälp av denna kan jag göra bildjusteringar. Hoppas det funkar även för dig.

• Medlem
  • 2006-08-31 20:43

Hmm...den drivrutinen hittar inte min kamera. Har även testat andra kameror (mindre kända märken) - men det funkar inte. Men du får ändå inte någon möjlighet att göra inställningar inifrån Skype antar jag, då det inte finns någon funktion för det i programmet. Jag har tidigare kört Macam, och inställningarna man gör i det programmet används bara just för att spela in videosnuttar och ta foton, och ej för att användas av andra program som kommer åt kameran. =/

Förresten - vilken kamera använder du?

/Fredrik

Betaversionen av Skype finns i TVÅ versioner, den ena har stöd för video och den andra har inte det.

Här är en länk till videoversionen: http://www.skype.com/download/skype/macosx/videopreview.html

• Medlem
  • 2006-09-02 22:16

Ett tips (som även nämnts i annan tråd): Ta inte hem den officiella releasen av Macam, utan ta hem builden från i Juli 2006. Funkar bättre med senaste Skype.

/Fredrik

1
Bevaka tråden