Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bjuder Apple på nya installationsskivor om man slarvat bort dem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MBP.
Nu är det så att jag kan verkligen inte hitta medföljande skivor - OS X och iLife.
Vet någon här om det är någon idé att ringa till Apple i morgon och be om nya? Jag tror nej, men har hört att det går.

• Medlem
  • 2006-08-30 23:46

Har de glömt att stoppa med originalskivorna skall du självklart få nya. Det är det absolut minsta du kan kräva av Apple. Du borde även få kompensation tycker jag nästan. Lycka till!

Har snackat med Apple support och de skickar ut nya skivor!

Nu har jag de nya skivorna i handen!
Frågan är bara vad som är smartast - ominstallera OS X eller rensa i nuvarande installation. Grejen är att jag vet inte vad den förra ägaren har lagt till/ändrat.
Vad tycker/tror ni?

• Oregistrerad
  • 2006-09-04 21:30

Det skönaste är ju att göra en "Erase and Install" för annars så kan det ju dyka upp problem senare och bli jobbigare och fixa då.

Jag skulle iallfal göra en "Erase and Install" för att få börja på ett rent system och fixa till det så som man själv vill ha det och inte som förra ägaren ville ha det.

//Adam

Ja, det är ju sant!
Frågan är också vad han kan ha gjort som skulle kunna påverka... Jag har ju tagit bort hans konto och där hängde såklart lite junk med.
Anledningen till att jag inte bara gör en Erase and install är att jag har en del filer, som måste in på annat ställe och alla mina diskar är nästan fulla och NTFS. Kollade efter NTFS till HFS konvertering, men verkade inte rekommenderas.

1
Bevaka tråden