Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logikkort nr 2 på väg att fladdra!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag konstaterar att min kära iBook G3, 14" nu sjunger på allra sista versen (R.I.P). Tre år
fungerade den. Efter 18 månader rasade visserligen logikkortet. Men det tog bara en vecka för Apple att fixa enligt deras åtagande för dessa logikkort.

Men nu 18 månader senare (sammanträffande???) är det alltså kört igen. Den startar helt utan video för det mesta. Eller så startar den för att efter ett tag råka ut för "frozen video". Precis som förra gången.

Och det är ju knappast någon idé att ringa Apple. Ingen AppleCare eller annan garanti funkar i detta fallet.

Det är bara att konstatera att iBook med vissa serienummer inte kan förväntas hålla längre än tre år om ens det. Det är lite synd med tanke på att datorn sved i plonkan med lite över 17 000 kr 2003.

Jag kommer snart att ha ett Airport-kort (gamla sorten), en minnesmodul på 512 mb och ett nytt batteri till iBooken till salu. Javisst ja! Laddaren kanske någon behöver också....

Jag är erbjuden en laptop-pc från arbetsgivaren, och har kanske möjlighet att tjata till mig en ny MacBook i stället, men av någon anledning känner jag ingen glädje och stolthet över att ha möjlighet att välja en laptop från Apple igen. Men får jag en MacBook blir det väl en. Å andra sidan kanske bärbara PC generellt inte håller längre?

Tråkigt att höra –.jag skulle trots allt höra av mig till Apple eftersom du beskriver precis samma fel. Med bra argumentation kan du nog komma någonstans.

Om en dator håller längre eller inte beror inte på märket i sig, det handlar om elektronik som kan gå sönder. När var och varför har många lärde försökt förutse men har ännu inte lyckats.

1
Bevaka tråden