Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple press-event den 12 september

Tråden skapades och har fått 115 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 15:38
Ursprungligen av macstolt:

Blev något fel med länken. Sorry, här kommer den rätta som ska funka; http://www.n24.se/dynamiskt/it_telekom/did_13585733.asp

Oj, vad snygg. Vilken skönhet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-01 14:31

Tror på ny iPod, filmer på iTMS och hoppas på uppdaterade MBP och iMac.
En liten iPhone på det sedan så jävlar...

  • Medlem
  • 2006-09-01 15:59

- Airport Express AV, enligt 802.11n-draften
- iTunes Video Store

-prisskillnaden mellan svart och vit macbook slopas, svart säljer förnuvarande för dåligt
-Core duo 2 till macbook/macbook pro, då Intel slutar producerar den nuvarande modellen
-mer minne till nano
-imac uppgraderas

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-09-01 17:34

ilecks2: om det blir som du säger blir jag en väldigt lycklig man..

5-7 dagars lev. tid på MacBook gör väl att det kanske händer något? Eller är efterfrågan så stor just nu?

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-09-01 18:14
Ursprungligen av J Thomas E:

5-7 dagars lev. tid på MacBook gör väl att det kanske händer något? Eller är efterfrågan så stor just nu?

känns som det inte borde vara så stor efterfrågan innan en eventuell uppgradering.. men men

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-01 20:55
Ursprungligen av J Thomas E:

5-7 dagars lev. tid på MacBook gör väl att det kanske händer något? Eller är efterfrågan så stor just nu?

Jag läste att det är en enorm efterfrågan på macbooks, speciellt i usa. Där säljer återförsäljarna slut på allt dom får in. Apple räknar med att vara ikapp i slutet av september.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-01 21:20

Ja och Macoteket har bara MacBooks i lager i deras affär i Uppsala

  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 19:01

iMac uppgraderas och byter namn till bara Mac, om man tänker sig hur det låter när en amerikan säger "my mac is ...", "you ned only a mac".
iPod blir med tiden MacPod eller ett ord som sybolisera total mojen telefon, pod, videopod, pda. i ett.

Videostore av något slag, och en ipod med stor skärm. Men jag tror att det blir en stor överaskning.

Mer Troligt:
Mac Mini update
(Båda Mac Mini får Duo Processor, hela Apples sortiment är nu minst Dual-Core)

iMac update - Core 2 Duo

MacBook Pro - Core 2 Duo

Mindre Troligt:

MacTablet, MacTablet Pro, Adobe Goes Universal, doPod (iPhone), Steve Jobs lämnar Apple ...

.. Varför 12 September ... Varför inte 11 September ? 9/11 . WTC WTF

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-02 11:52

För tolfte september är en tisdag?

Och jag tror inte att Apple vill lansera massa häftiga produkter på den 11 september av ganska uppenbara skäl, amerikanarna tycker nog att den dagen var ganska hemsk.

Ursprungligen av iigloo:

För tolfte september är en tisdag?

Och jag tror inte att Apple vill lansera massa häftiga produkter på den 11 september av ganska uppenbara skäl, amerikanarna tycker nog att den dagen var ganska hemsk.

det var preics det som var min poäng .... varför lägga det 1 dag efter en sådan dag ....

Ursprungligen av Tussen69:

det var preics det som var min poäng .... varför lägga det 1 dag efter en sådan dag ....

Varför lägga det en dag efter ett hemskt datum?

Ganska enkelt tycker jag, det är ju bra för många att bli glada över nya Apple produkter.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-09-02 16:12

En av anledningarna till det eventuella lanseringsdatumet är nog också för att det kan vara väldigt svårt för återförsäljare och applestores att få leveranser på en måndag. Men självklart är det ju också för parismässan startar den 12de.

Jag ska skaffa min första mac nu när dom updaterar sortimentet. Blir nog en imac 20", men man är ju sugen på en 23"

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-09-02 13:02

bara jag som vill se en ipod med inbyggd projektor?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-02 13:29

Vad hände med 5:e September?! Jag måste beställa min MBP snart innan jag handlar upp alla mina pengar. Har suttit med OS9 i 3 månader nu! Snälla Apple! Jag ber er! Släpp Merom nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-05 13:03
Ursprungligen av xtimmyx:

Vad hände med 5:e September?! Jag måste beställa min MBP snart innan jag handlar upp alla mina pengar. Har suttit med OS9 i 3 månader nu! Snälla Apple! Jag ber er! Släpp Merom nu!

Idag är det den 5e september. Vilken tid brukar apple store uppdateras?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-02 14:50

12 sep är en tisdag och det är starten av Apple Expo Paris. Vore märkligt att ha en lancering av något dagen innan en mässa startar.

Tussen: Du kommer nog få rätt igen med allt du hittar på

Ursprungligen av Erik.dv:

12 sep är en tisdag och det är starten av Apple Expo Paris. Vore märkligt att ha en lancering av något dagen innan en mässa startar.

Tussen: Du kommer nog få rätt igen med allt du hittar på

kanske det, kanske det ... vill du slå vad ?

en 23" imac. ojojoj. jag som var inställd på en 20"

Beställde en iMac 17" den 26 augusti och enligt beställningsbekräftelsen skulle den skickas senast den 31 augusti. Men i torsdags fick jag istället det här:

"Efterfrågan på den produkt du beställde har varit högre än väntat.
Vi kommer att leverera så fort det bara är möjligt, men vi kommer tyvärr inte att
kunna hålla det beräknade datum för avsändning som vi gav dig tidigare.
Vi räknar nu med att kunna skicka iväg din beställning senast 15.09.2006."

Så kommer det inte en ny iMac den 12 så blir jag väldigt besviken

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-03 18:22

Men du kanske kan uppgradera din beställning.
Skynda!

Yes!!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-03 18:33

Ingen som fått nått liknande syndrom med MBP eller?

*edit
Syftande på uppskjuten leverans dvs.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-03 18:37

Nej, men jag väntar på en iMac 20´med vassare grafikkort och 1GB-minnessticka. Den kommer INTE att komma som jag beställde den. Jippie för det
Snart den 12:e.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-03 20:04

Är det inga som satt ihop några fejkbilder på nått eller så... Detta event verkar ju mycket mer spännande än det förra. Speciellt om man är prylnörd.

Senast redigerat 2006-09-04 00:01

Större Ipod?

Jag röstar såhär:

Större Ipod Nano.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 12:39

Undrar hur troligt det är med MacBook Pro ändå. Jag la just en beställning på en Macbook, men om de uppdaterar Pro:n med ny processor och den nya hårddiskvaggan och lite sånt så kanske jag ändrar min beställning. Gillar Pro:n mycket mer än macbooken.

Bevaka tråden