Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videouppspelning på MacBook?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-09-02 11:17

Hittade lite på apples hemsida:
http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/recommendations.html

Där står det i princip att Macbooken duger till 720p men ej till 1080p. Så han hade nog inte helt fel då.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-07 10:13

På min 1.83ghz med 1.25gb ram har jag kunnat spela upp en massa 1080p trailers utan frame drops så man kanske inte kan lita så mkt rekommendationerna då alla här säger att det går. Föressten fins det nånstans man kan hitta divX trailers eller så som är i full HD?

  • Oregistrerad
  • 2007-11-04 20:34

Är det någon som vet en bra codec för att spela upp x.264?

Jag har bara kört med vlc men har märkt att det laggar rätt mycket på vissa 1080p rullar (har första gen Macbook 2.0). Jag har dock hört att vlc inte är ultimat som videoprogram när det gäller detta.

Till Windows finns väl CoreAVC som slår vlc på fingrarna, men finns det någon motsvarighet för Mac?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-05 13:35

min 1,83ghz c2d med 1gb ram klarar 1080p från apples quicktime previews, däremot fungerar inte MKV-filer med denna upplösning inte alls bra, där hackar det loss för fulla muggar.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-05 16:57

Precis så är det för mig med. Vissa MKV-filer går bättre och sämre än andra att spela upp vilket är lite tråkigt. Finns det ingen bättre codec än vlc?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 19:29

VLC är väl inte direkt en codec om man skall vara petig.

Jag som kommer från linux-världen gillar mplayer starkt. Kanske inte riktigt lika användarvänligt (men jag är inte direkt kompis med VLC alla gånger) men jag upplever det som att det klarar lite mer. Med det menar jag att en fil som VLC med nöd och näppe orkar med spelar mplayer upp smidigare.

Du är bara en nerladdning bort från att göra din egen bedömning.

-Jimmy

Bevaka tråden