Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport tappar kontakt med Windows-nätverk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Habo
  • 2006-09-02 13:02

Har sökt, och hittat liknande problem. Där har användaren dock tappat kontakten helt med routern och allt, vilket det inte rör sig om i mitt fall.

Brukar aldrig vara några problem att ansluta när man drar igång min PowerBook G4, de utdelade windowsfilerna är tillgängliga utan problem.

Men efter - låt oss säga en timme - tappar man anslutningen till Windowsdatorn, även om internetuppkopplingen via routern fortfarande fungerar.
Det kvittar hur man bär sig åt, det enda som hjälper är omstart, och det slår aldrig fel heller. Windowsnätverket dyker fint upp efter varje omstart igen.

Vad gör jag för fel?

en grej som jag märkte igår (och som står i installations guiden till Airport) är att du måste låta ditt lösenord ( 128 bit WEP nykel) vara 13 tecken för att .... Non Mac computer will be supported ....

  • Medlem
  • Habo
  • 2006-09-02 14:33

Det är en tanke, helt klart.. om det inte vore för att jag inte använder någon kryptering.
Jag kör istället med "Access Control", så att inga andra trådlösa anslutningar än de från min PowerBooks macadress accepteras.
Eller, kan just detta vara problemet? Har svårt att tro det, förvisso.

1
Bevaka tråden