Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Palm med Mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-09-05 11:58

Hej!
Vet någon om det finns en palm, alltså en liten dator som man har i handen, som är Mackompatibel? En palm som synkar med mac-programmen MAIL, adressbok, iCal osv.

mvh
KOL

http://www.markspace.com/products.html

Det finns versioner för de flesta handdatorer, både Palm OS och Pocket PC/Windows Mobile.

• Medlem
  • Luleå
  • 2006-09-05 12:14

Tack för tipset!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-05 12:51

Jag har hela tiden använt iSync med min Palm, men nu ska jag nog testa Missing Sync. Den låter bättre på att hantera extra fält från Adressboken, det är det enda jag har saknat hittills.

Förtydligade trådrubriken.

Mod

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-05 17:46

iSync funkar rätt bra med min Tungsten och blåtand, vad det gäller mail så föredrar jag dock att använda IMAP-konton så jag har full synk oavsett på vilken burk jag läser mailen. Synkar även telefonen (T68i) via BT med Palm och datorn, och använder BT för att koppla upp mig med Palmen när jag inte pallar att släpa med mig Macen. Själv letar jag desperat efter en lösning där en enhet kan ersätta både telefon och Palm, men har inte hittills hittat något som verkar fungera tillräckligt bra för att vara värt att satsa på. Är ganska förvånad att det fortfarande saknas en sådan lösning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 07:45
Ursprungligen av rasta:

Själv letar jag desperat efter en lösning där en enhet kan ersätta både telefon och Palm, men har inte hittills hittat något som verkar fungera tillräckligt bra för att vara värt att satsa på. Är ganska förvånad att det fortfarande saknas en sådan lösning.

Samma här, letar också. Har du kollat SE M600? Där börjar det väl likna något, speciellt om de kan stoppa in wlan också i någon senare modell.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 17:01

Ja, det är avsaknaden av W-LAN det spricker på där för min del. Vet inte heller hur kvaliteten på denna lur är, har hört delade meningar om både stabilitet i uppkopplingar och byggkvalitet… Och sedan är jag osäker på om synkningen med iSync verkligen är klockren med den luren…?

1
Bevaka tråden