Ibland händer det att Finder tvärhänger sig när jag flyttar/läser eller skriver filer till den externa hårddisken. Inte kan detta bero på att hårddiskarna inträder i viloläge?! Båda diskarna används ju, den interna såväl som den externa. Man tycker att viloläget borde komma först när diskarna varit inaktiva ett tag?
Hängningarna inträffar trots att Strömspararen/"Sätt hårddisken/hårddiskarna i vila när det är möjligt" är urkryssat..
När hängningarna inträffar måste jag rycka sladdarna till såväl dator som hårddisk för att skräpet ska starta igen. Detta sker intermittent när den externa disken är inkopplad och är (förstås) grymt irriterande. Händer likadant vid filkopieringar/filläsningar med din externa disk, Daniel? Jag tror också att 10.4.7 spökar, 10.4.6 var stabilt.
EDIT: Har inte provat att formatera den externa hårddisken men jag tycker inte att det ska behövas. Dessutom är det inte lätt att flytta 200Gb till en annan disk, det är ju omöjligt att veta om det kommer att hänga sig igen.