Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälper mer minne?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag kör en MBP 15" 2Ghz, 256mb grafikminne, 1GB ram och 100GB 5400rpm. Jag änvänder den i mitt arbete där jag gör annonser, affischer och lite annat.. arbetar mycket med lager.

Kör oftast Photoshop CS2 samtidigt med iTunes, adiumX och mail. Tycker att hastigheten i Photoshop är allt annan än acceptabel. Får jag en hastighets boost av att trycka in 1GB ram till?

För övrigt hackar min wacomplatta när jag ritar, någon annan som upplevt det?

Mvh,
Kaspar

Photoshop CS2/Rosetta är ju alltid segt på Intel...

Tryckte in 2x1GB för en kvart sen i min 2GHz MacBook Pro.
Blev dock besviken då det inte blev någon märkbar skillnad mot de tidigare 2x512MB..

Kör Aperture och Photoshop och skulle må bra av lite hastighetsökning...

Kan konstera att det är tråkigt långsamt direkt efter boot.
Men gång 2 och framåt av start av t.ex. Mail.app gåt det toksnabt. Jag har några tusen mail som jag fått från 2001 och frammåt... ändock!

Photoshop CS2 går nästan bedrövligt på intel-macarna om man jobbar med lite större bilder. En bra lösning är Parallels och sen köra Photoshop i windows den vägen. Med beta 2.2 av parallels känns det som att man kör windows native.
Det är kanske lite av en nödlösning och 2GB RAM är starkt rekommenderat men då får man en hållbar lösning om man ska jobba mycket med bilder.

Ursprungligen av PsychoSaurus:

Photoshop CS2 går nästan bedrövligt på intel-macarna om man jobbar med lite större bilder. En bra lösning är Parallels och sen köra Photoshop i windows den vägen. Med beta 2.2 av parallels känns det som att man kör windows native.
Det är kanske lite av en nödlösning och 2GB RAM är starkt rekommenderat men då får man en hållbar lösning om man ska jobba mycket med bilder.

Jasså, så det funkar _bra_ att köra photoshop i paralells? Jag installerade det med windows, har inte testat photoshop än, men det känns lite "laggigt" när man flyttar runt fönster.

Jag kommer arbeta uteslutande med photoshop, hela dagarna.

Tack för svaren!

Ursprungligen av prinzkaspar:

Jasså, så det funkar _bra_ att köra photoshop i paralells? Jag installerade det med windows, har inte testat photoshop än, men det känns lite "laggigt" när man flyttar runt fönster.

Jag kommer arbeta uteslutande med photoshop, hela dagarna.

Tack för svaren!

Det är en jäkla skillnad på 2.1 och 2.2 av parallels. Jag upplevde också 2.1 som "laggig" men sen jag uppgraderade till 2.2 betan så blev det ett riktigt lyft. Parallels 2.2 i kombination med photoshop är grymt.

Ursprungligen av PsychoSaurus:

Det är en jäkla skillnad på 2.1 och 2.2 av parallels. Jag upplevde också 2.1 som "laggig" men sen jag uppgraderade till 2.2 betan så blev det ett riktigt lyft. Parallels 2.2 i kombination med photoshop är grymt.

Okej, ska testa det. Vilken build och upplösning i windows kör du?

Testade det och det var inte alls bra. Det var mycket hackigt i grafiken. Funderar på att lämna tillbaka datorn. Photoshop, illustrator & inDesign måste rulla i full fart.

Eller ska jag köra programmen i windows tills UB version släpps till OS X, hur lång tid är det vi pratar då?

Mvh

1
Bevaka tråden