Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dual screen --> single screen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-22 23:11

Hallå alla

När jag kopplar min MPB till min skärm så blir det automatiskt dualscreen. Jag skulle vilja att bilden bara hamnade på den externa skärmen i för den anpassad upplösning. om det går skulle jag vilja avaktivera att datorn sätts i vänteläge när man stänger ned locket (helst bara när strömsladden är i) så att jag kan stoppa undan datorn och använda den som stationär

är detta möjligt och hur?

• Oregistrerad
  • 2006-08-22 23:15

många trådar handlar om det på 99mac. Sök

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2006-08-23 00:31

Du får köra den i clamshell-läge. Du kopplar in allt så som du ska ha det. Sätter din MBP i viloläge för att sedan väcka den med en extern mus. Då ska den endast visa bild på den externa(ej den interna) och allt grafikminne används då för den externa displayen. Så gör man på en Pbook och det bör vara samma sak på en MBP om inget radikalt förändras. Brukar även stå instruktioner för detta i manualen + att som studiox nämnde - 99mac är en outtömlig (nästan iaf) resurs vad det gäller sånt här.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-27 21:07

tack så mycket, så enkelt (enkelt och enkelt, rätt långsökt egentligen) var det. Jag sökte lite på google innan men till nästa gång ska jag förstås söka på forumet också. tack iallafll

• Oregistrerad
  • 2006-08-28 13:38

Måste man inte lägga ner locket också ? Så är det i alla fall på min.

Ytterligare så måste man ha EXTERN Ström i för att kunna väcka upp den när datorn är stängd (En rätt puckad grej tycker jag, men smaken är väl som baken)..

Det som dock inte går att göra, som jag skulle vilja göra. Är att få datorn att använda den EXTERNA som PRIMÄR skärm, dvs. visa menyerna o hela kittet på den, och använda den INTERNA som SEKUNDÄR. Men det går faan inte

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-09-08 11:06

studiox: Är du säker på att det inte går? Om du går in i inställningarna för bildskärm så finns där alternativ för hur skärmarna ska vara placerade i relation till varandra. Där ser man på den ena skärmen menyraden längst upp. Testa dra över denna till den andra monitorn. Det funkar iaf på min G4 Powermac när jag kör dual screen.

1
Bevaka tråden