Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS CS2: Börjat bli trög och hänga sig. Fix?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-09 09:55

På sistone har PS CS2 så sakteliga börjat bli segare och småhänger sig då och då (om man väntar en stund, så "släpper" det). Ibland t.o.m. krasch.

Jag har inte gjort något särskilt som kan ha orsakat detta. Det enda jag kan tänka mig är att jag ju aktiverar och avaktiverar olika fonter. Men eftersom problemet inte kommit som en blixt från klar himmel, utan sakta smugit sig på, så verkar det inte bero på en särskilt händelse.

Innan jag installerar om och donar: Finns det nåt standardtrix för att få liv i programmet igen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-09 10:18

Förmodar att du redan testat att nolla inställningarna i programmet?

Tryck och håll nere Skift+Alt+cmd omedelbart efter det att du startat Photoshop, sedan får du upp en dialog där du kan radera inställningsfilen

Senast redigerat 2006-09-09 10:36
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-09 12:43

Tack för tips. Gjorde nyss det men körde Alt + Cmnd + Shift istället (<-skitkul skämt).
Ske bli intressant att se om det hjälper!

Danne

Ursprungligen av Danne V:

Tack för tips. Gjorde nyss det men körde Alt + Cmnd + Shift istället (<-skitkul skämt).
Ske bli intressant att se om det hjälper!

Danne

Nå, hjälpte det då?

Varför skulle det förresten snabba upp Photoshop att nollställa inställningarna?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-11 09:02
Ursprungligen av tobiwan:

Nå, hjälpte det då?

Varför skulle det förresten snabba upp Photoshop att nollställa inställningarna?

Kan inte säga med säkerhet ännu (har inte pressat PS så hårt som jag brukar sen jag nollade).
Jo, jag kan ju t.ex. ha ändrat tilldelat minne, minskat cache (eller ökat?) fixat med scratch-diskar och annat som har trögat ner programmet. Grejen är att man sällan minns vad man gjort och inte heller vad originalinställningarna var. Då är nollställning bra.

1
Bevaka tråden