Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat konstigheter m video

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2006-02-17 11:02

När jag försöker använda min iSight kamera med iChat så får jag alltid att [B]jag[B] inte svarar på anropet, trots att det är jag som initierar video chatten. Och på andra sidan får man meddlandet att de inte svarar på anropet, trots att de klickat på acceptera.

Allt mycket märkligt.

Aldrin

Lite lite information om era respektive konfigurationer. Är det Mac-till-Mac eller Mac-till-PC etc.? Men det låter som ett brandväggs-/routerproblem. Kolla så ni bägge har öppnat rätt portar enligt länken nedan.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93208-sv

Själv hade jag tidigare problem med PC-kontakter fastän alla portar var öppna:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=74888

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-02-18 02:23

Mini + iSight - iBook + iSight

Svårt att tro att det är portar eftersom det fungerarde alldeles utmärkt då all aparter var i Sverige. Nu sitter jag i Kina och kompisarna i Sverige och då verkar det vara problem.

Aldrin

har dessa problem nu...testar att fixa med routern...

Kan någon förklara vad som händer?

Jag har samma problem som nämns ovan. Vi har testat att ändra inställningarna i brandväggen i systemet, men inte i routern (vet ej hur man gör det). Men det skumma är att ibland fungerar det felfritt hela dagen och nästa dag går det inte alls (jag svarar inte trots att det är jag som ringt upp). Jag har även fått höra att videon ser sämre ut (pixelsläp) efter att jag bytt från min g4 pb med panther till min g5 stationär med tiger.

jag råkar ut för samma problem. kan ha videochat med en kille fast inte med en annan. vi har alla .mac medlemskap. han har gjort alla inställningarna i systeminställningar etc etc och det funkar fortfarande inte. vad är det frågan om?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-02 12:45

routern troligtvis

Det här problemet har jag också. Vaddå routern? Jag har ingen hårdvarurouterrouter i alla fall. Jag har provat att öppna portarna i datorn men det hjälper inte. Problemet uppstår vare sig är hemma eller om jag kör på t ex hotellnät. Min kompis som jag har testat mot kan köra videochat mot alla utom mig. Han har också MacBook men köpte sin i Sverige och jag köpte min i USA. Kan det ha med det att göra?

Problemet uppstår också om du har 2 datorer på samma nät och båda är inloggade på samma iChat-konto. Då kan man inte heller starta en videokonferens.

Men det är väl mer logiskt. Man kan ju inte chatta med sig själv om man inte har en personlighetsklyvning förstås... Eller menar du att 2 datorer är inloggade på samma iChat-konto men försöker chatta med varsina andra kontakter?

För mig fungerar det i alla fall inte trots att jag inte gör några såna här konstigheter. Irriterande... iChats videogrej var en av anledningara till att jag switchade.

1
Bevaka tråden