Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken digitalkamera?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpa en billig digitalkamera. Jag vet inte mycket om detta område och skulle vilja ha lite tips på bra kameror runt 2-3000:- Jag ska inte enbart ha det till webben så bättre kvalitet på bilderna går före funktioner osv
Om någon vet någon sida med tester av digitalkameror får dessa gärna dela med sig av URLerna.

Jag hittade en billig. En Samsung Digimax 130. Någon som hört nåt om den? Den ska tydligen vara helt ny, leverans i november står det på netonet. Kostar 2000:-

• Medlem
  • Kalmar
  • 2001-11-10 00:32

Idag så kan du få relativt hyfsade beg. kameror för din tänkta summa (1.3 Mpix etc.). Men om du nu skall använda kameran mer än webben så borde du kanske spara lite mer o satsa på en sensor som klarar i alla fall upp till 3Mpix.
Personligen så använder jag för tillfället Nikon:s Coolpix 880 privat.Liten o lätt o framförallt kanon till att ta macrobilder med .
I mitt jobb så anv. jag även där Nikon, men då den lite dyrare Coolpix 990.
Coolpix 880 ca. 8000:-
Väl värt pengarna.
Per

• Oregistrerad
  • 2001-11-14 15:15

Kan du sträcka dig till 4000:- så rekomenderas Kodak DX3500, den enklaste bland Kodak-modellerna. Köpte nyss en så´n själv.
Grymt lätt att hantera tack vare dockningsstationen, som Kodak-kameror har. Man bara ställer ner kameran i den så är den ansluten till datorn och batteriet laddas. Kör Man OS X så behövs inga drivisar, tankas rakt in i "Image Capture".
kamaeran är bra på nästan allt utom närbilder - minsta avstånd 75 cm.
http://as8-1-2.hn.g.bonet.se/coffearosarium/

Jag har hittat en billig och bra (tror jag iaf). Det är en Pentax EI-100. Kostar 2500:-
Pentax.se

En mycket enkel kamera med lite udda design är Kodak MC3 - kostar typ 1900 kronor inkl moms på Cyperphoto

Cyperphoto har förövrigt väldigt mycket olika kameror och tester. Bra priser och bra sida....

1
Bevaka tråden