Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för videochat?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka alternativ finns till iChat AV för videochat. Måste man ha .mac konto för att kunna videochatta mha iChat AV?

/Tobbe

Ursprungligen av Svenne:

Vilka alternativ finns till iChat AV för videochat. Måste man ha .mac konto för att kunna videochatta mha iChat AV?

/Tobbe

Hej Tobbe ! ..

det finns många olika videochat lösningar till Mac.

här har du en LÅNG lista på chat program till mac

http://www.pure-mac.com/irct.html

program jag kan rekomendera är aMSN för Videochat i Microsoft Messsenger ..

ichat AV använder sig av något som heter JABBER och om du har en JABBER client till PC så kan du chata med ichat video kvalité mellan pc och mac ...

vanligast är ju dock MSN messenger och aMSN är vad jag vet den bästa mac clienten för Video chat på mac idag förutom ichat ...

om du vill bara ha en GRYM chat client som stödjer det mesta utom Video så är AdiumX att rekomendera varmt ...

det som är synd är bara att Microsoft använder sig av SKIT dåliga coddec medan Apple använder sig av H.264 ... detta gör att PC Video chat ser ut som skit men Apples Video chat ser riktigt bra ut ...

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-09-10 21:52

Varför stänga in sig hos Microsoft och MSN?
Skype fungerar felfritt med videochat, och det har även filöverföringar via NAT etc etc. Med Skype kan du utan problem videochatta med Windows och OS X användare.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-10 21:57

Du kan skaffa ett AIM-konto på AIM.com så slipper du .Mac.

Yes!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-10 22:43

Tänkte bara påpeka att det inte går att videochatta över Jabber, iaf inte från iChat. iChat kopplar upp till AIMs nät, så på PCn skall man i så fall ha AIM.

Skype är annars trevligt att använda. Här är en länk till förhandsversionen av Skype Video för Mac:
http://www.skype.com/download/skype/macosx/videopreview.html

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2006-09-10 23:21

Vill du använda msn (som säkert de flesta av dina vänner har) så fungerar videochat utmärkt med aMsn!

http://cmq.qc.ca/4w/amsn/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-11 00:29
Ursprungligen av Svenne:

Måste man ha .mac konto för att kunna videochatta mha iChat AV?

/Tobbe

Man kan skaffa ett gratis .mac-konto. Efter tre månader (tror jag) så upphör de flesta funktioner att gälla, men just iChat-grejorna fungerar ändå!

P.S.
Heter du Tobbe eller Svenne?

Tobbe

Tack för tipsen.

  • Medlem
  • 2008-02-17 00:25

Chat m video och ljud

Har testad båda delerna; med aMSN som ikke stöder ljud... så vidt jag kunde se och med Skype där min inbygda kamera i MacBooken inte hittades. Min nuna är ju så vacker så min franska väninna i Biarritz blev ledsen....

Ljudet och bilden var annars perfekt på min sida, men ljudet i Skype lite taskigt på andre sidan..

Några bar förslag på kameran eller ljudet i aMSN eller något annat program?

Är det så att båda måste ha samma program öppet?:D

  • Medlem
  • 2008-02-17 19:25

Löst

Hittade ett sätt med installation av flera kamror. Om det fixade det hela är ovisst; men nu funkar iSight´en perfekt med Skype:cool:

1
Bevaka tråden