Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sätta upp en stream!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-13 10:20

Jag har ett tv kort. Ett gäng datorer, macos x server med streammöjligheter.

Jag kan allt utom vilket program jag skall använda för att streama ut det till X servern. Alltså, vad sätter jag mellan tvkortet och servern. (en programvara som kodar och skickar)

Sorenson broadcaster har jag prövat lite men är inte helt nöjd. är det mitt enda alternativ?

/glemme

• Medlem
  • International user
  • 2002-02-13 10:33

Det finns några alternativ på Versiontracker som Coolstream och andra, men inget av dom har funkat tillräckligt bra för att jag ska ha litat på dom tidigare.

Vänta lite på QT Broadcaster eller ge dig i kast med QT Broadcasting API är mer eller mindre dina val om inga program som är ute nu räcker till..

Hehe, du följer inte nyheterna här inte
Apple Broadcaster är ju ett nytt gratis alternativ.

Annars finns det Channelstorm Livechannel som iofs är jättebra, men lider av att du måste köra den på en burk med ett ATI kort, kostar pengar, inte finn på MacOS X och har en serinummer koll via Webben.

Coolstream är okej om du ska göra "hemma pulande strömmar".. Lite ostabil när det är mer än 10 besökare samtidigt dock.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-13 10:39

Utvecklingstid får inte ligga på det. Det är ett testprojekt för att se vilka alternativ man kan arbeta med. Behöver ha upp strömmen under dagen. Skall kolla på Coolstream och Channelstorm.

Tack!

Coolstream är inget proffs alternativ. Channelstorm är det.

• Medlem
  • International user
  • 2002-02-13 13:48

Jag har inte kollat på Channelstorm på ett bra tag, är det en stabil fungerande produkt man kan köpa nu?

Visst, men jag skulle ändå vänta 2-3 veckor på Apples Broadcaster som körs under X.

Är MPEG4-problemen med MPEG-LA lösta på två-tre veckor?

(Enligt MacPressen skulle det inte komma ut förrän det hade löst sig med licensbiten.)

• Medlem
  • International user
  • 2002-02-13 17:53

MPEG LA on Tuesday defended the plan.

"We´re optimistic that the use fee can work, and we´re very thankful for the feedback that we´re getting from Apple and the marketplace because we think that we can work with everyone to come forth with a solution," said Larry Horn, vice president of licensing and business development at MPEG LA.

"A use fee is fair," he added. "The marketplace recognizes the role that intellectual property rights play in the development of these technologies, and the good news is that the market understands the need for it to be respected and paid for."

Horn said MPEG LA hopes to finalize its licensing model in the next 3 to 5 months.

cnet nyhet

Det är ju ändå 18 företag som ska komma överens....

Nej, men broadcastern har ju ingenting med MPEG4 licenser att göra.
Den använder sig av installerade codecs.

Vad jag har hört så kommer Apple vänta och se högst 1-2 månader. Annars släpper dom Broadcastern ändå. Tycker personligen att dom kan släppa den nu.

Dock kräver broadcastern nya QuickTime, så de kan inte släppa den innan QT6 finns ute till allmänheten

Kräver och kräver.
Det broadcastern gör är att vara ett Quicktime kompliant program. Så då kan du likagärna köra med QT5. Däremot så kräver den QT6 för MPEG4 streaming.

Kanske stämmer... Men Apple kan ju ha gjort ändringar i QT Api:t som broadcastern kräver, jag fick iaf information förra veckan att jag var tvungen att installera QT 5.1 innan jag installerade broadcastern.

Det brukar vara så. Även om man behöver det eller inte... Men men..

1
Bevaka tråden