Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formac Studio

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har erfarenhet av Formac Studio? Jag har en massa analoga vidoefilmer liggande och skulle gärna vilja redigera dem i datorn. Behöver man koppla en kamera till videoboxen? Hur blir resultatet, tekniskt sett? Tacksam för synpunkter.

• Medlem
  • 2002-02-13 23:57

Det går att koppla in en kamera eller videobandspelare eller nästan vad du vill. Kvaliten blir ofta aningen sämre än originalet men fortfarande helt OK. Att få perfekt knivskarp bild från gamla videoband är inte realistiskt.

• Medlem
  • 2002-02-14 17:51

Den här är ett mer prisvärt köp:http ://www.dazzle.com/products/hw_bridge.html om du absolut inte behöver TV-tuner.

Dessutom har jag dålig erfarenhet av Formac´s mjukvaravara.. Buggig, dålig funktionalitet, lite uppdateringar..

Sitter fortfarande med ett värdelöst Formac Pro TV-kort eftersom Formac vägrar släppa mjukvara för OSX(men dom säljer fortfarnade det jävla kortet)

Formac har uppgraderad programvara för OS X, såg det på Versiontracker häromdagen, kolla själv!

• Medlem
  • 2002-02-15 21:39
Citat:

Skapades ursprungligen av: Olav Rust:
Formac har uppgraderad programvara för OS X, såg det på Versiontracker häromdagen, kolla själv!

tyvärr inte för pro tv

• Medlem
  • 2002-02-20 00:37

Jag har en Formac Syudio till salu eftersom jag har köpt en digital video kamera med alt som Formac klarar förutom TV tuner.

• Oregistrerad
  • 2002-02-23 12:15

Jag har tittat på både Formac Studio och Dazzle Hollywood DV-Bridge, och dessutom Miglias båda DV-konverters. Dazzles Hollywood DV-Bridge ser ut att ha bäst pris av dessa. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att testa produkterna och kan inte säga vilken som konverterar med minst kvallite förlust. Men jag hoppas på att någon kan svara på detta då jag också funderar på att införskaffa en DV-konverter.

• Medlem
  • 2002-02-23 14:18

En kompis till mig köpte först en Formac Studio, men bytte den mot en Hollywood bridge och är nöjd... Kvalitén är väl likvärdig, det är ju trots allt bara en AD-omvandlare... men det var en massa klater med Formac studion..

Vad har han haft för problem med studion? Jag har själv ett problem som jag inte har lyckats att lösa än. Den fryser bilden ibland vid digitalisering vilket resultera i missade sekvenser i den digitaliserade filmen. Är det någon som råkat ut för något liknande? Jag har testat dett stort antal mjukvaror versioner och olika burkar men problemet kvarstår.

1
Bevaka tråden