Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefon med wlan och mac - funkar det?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det börjar ju bli vanligt med wlan i dyrare telefoner, p990, n93, n80 o.s.v.
Jag undrar om någon har lyckats, eller vet om det är möjligt att använda wlan för att överföra data mellan mobilen och macen? För windows följer det med program som ska installeras för att det ska fungera, men är inte wlan en standard? Borde fungera utan extra program... Kan det vara Airports avsaknad av upnp-teknik som gör det omöjligt?

Jag har en N80, webbsurfning funkar fint via min netgear hubb, men varken datorn eller telefonen kan hitta varandra som "enhet"..

Med 3megapixel kamera och bilder på 1,9 Mb är det ju dödstråkigt och skicka över 50 bilder med blåtand, (visst finns usb-sladd men då hade man ju lika gärna kunnat köpa en bakelit-telefon o ABC80)

Mycket tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-09-15 15:39

Kolla här:
http://wiki.siftah.com/Apple_iSync_and_the_N80

Hade samma problem med att få min MacBook att hitta N80. Men funkar finfint om du lägger till det som står i wikin.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-09-15 15:41

Har själv inte hittat något bra alternativ för överföring av bilder. Så hittar du något smart sätt. Jag har skickat över en del via blåtand men tar ju en stund.

Önskar att jag kunde backup sms från N80:an till min Mac också. Men inte hittat något bra alternativ där heller.

1
Bevaka tråden