Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa fungerande .wmv?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-05 18:35

Jag har gjort en film av tre minuters längd i iMovie HD, som jag har exporterat till QuickTime-format .mov. Den ska jag lägga upp på en webbplats. Så långt är allt OK.

Men jag vill även ge PC-användare möjlighet att se filmen UTAN att behöva hämta hem QuickTime. Alltså behöver jag göra en variant i .wmv-format!

Har nu försökt exportera klippet från iMovie och QuickTimePro till .wmv ett antal gånger. Varje gång ser det ut att ha lyckats, men när jag sen tittar på filmen så har inte hela filmen kodats. Det har avslutats mitt i, på exakt samma ställe varje gång.

- Någon som har en vettig förklaring till detta? Har tittat i min iMovie-film på aktuella stället, men det är inga konstigheter...

- Finns det något bättre program att göra konverteringen/kodningen i?

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-05 18:53

jag testade detsamma nu. Fick också bara halva filmen. Mysko.

Lösning: gör en dubbelt så lång film?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-05 19:40

Har du flip4mac installerad? Har du inte betalat för flip4mac så exporterar den bara halva filmen.

Gör som filuren föreslår. Gör filmen dubbelt så lång genom att lägga till t.ex. en svart ruta i tre minuter:)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 11:47
Ursprungligen av Gunnar B:

Har du flip4mac installerad? Har du inte betalat för flip4mac så exporterar den bara halva filmen.

Gör som filuren föreslår. Gör filmen dubbelt så lång genom att lägga till t.ex. en svart ruta i tre minuter:)

Det fungerade inte heller. Kodningen avbröts i alla fall efter 30 sekunder...:(

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-05 20:15

hmmm.. nu har jag uppdaterat till Flip4Mac 2.1. Men jag får fortfarande halva wmv-filmer vid export från .mov via QT Pro.

Måste man ha betalversion av Flip4Mac?

Ursprungligen av filuren:

Måste man ha betalversion av Flip4Mac?

För att exportera utan begränsningar, ja.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-05 20:31

Bra, då var den saken utredd.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 00:18

Installerade nyss den nyaste versionen av Flip4Mac (trial).

Nu projiceras text "created with trialversion of Flip4Mac" över alla filmrutor...
Suck... Bättre att behålla den äldre versionen (tips!)

Finns det något annat sätt att få .mov till .wmv ?

Senast redigerat 2006-09-06 00:37
  • Medlem
  • 2006-09-15 22:58

Compression Master klarar de flesta format fram och tillbaka. Men det kostar ju förstås...

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-21 18:58

Compression Master heter numera Episode Pro efter att dom blev uppköpta av Telestream (Flip4Mac är en del av Telestream). Hmm, behöver ändra mina uppgifter eftersom jag inte jobbar där längre.

Du kan inte skapa filmen i MPEG4-format som denna MS-artikel antyder?

1
Bevaka tråden