Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB Overdrive missar gamepads fast de finns i listan

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och tjejen tänkte spela lite tillsammans, för första gången, på MBP:n. Efter att ha kollat runt lite, hittade jag USB Overdrive och det verkar nice! Problemet uppstod när jag skulle koppla in gamepad 2 och OS X(?) ser dem som samma enhet! Den ena är en PS2-kontroll som går via en USB-adapter och den andra är en Thunderstorm-kontroll. De olika kontrollerna går att välja i en drop-down-lista i USB Overdrive och det visar info om enheten, men mer än så händer det inte, den går tillbaks till "Handheld devices".
Det är här ni kommer in

Nu vart rubriken ändrad känns lite felbeskrivande - Det verkar ju vara OS:et som tolkar enheterna som en och samma kontroll dvs vi skulle kunna styra samma gubbe med båda kontrollerna.

Ingen som har koll på detta eller nåt tips? Har kontaktat program-tillverkaren utan framgång...

USB Overdrive fixar inte två handkontroller samtidigt. Det har utvecklaren sagt till mig en gång. Han sa också att stöd ska läggas till i framtiden. Frågan är bara när, han har nog inte så mycket tid nu när han har två barn att ta hand om....

1
Bevaka tråden