Tack så mycket för svaren - som ni skriver är det såklart snabbast att fråga Apple, på 020-numret. Som leenus har jag också en del jobb som måste avslutas - efter det åker den in. Tråkigt att vara utan den i flera veckor (?) men ja. Det behövs:
Nu har datorj*veln börjat stänga av sig själv utan anledning - den tvärdör som vid ett strömavbrott! Ibland händer det när jag bara har min FireWire-disk inkopplad: Datorn stängs av med ett smack, liksom WD My Book (FW-disken).
Ibland när jag har två USB-saker inkopplade - till exempel mobiltelefonen och en Logitech MX400-mus. Och ibland händer det när jag har en LCD-TV inkopplad miniDVI->DVI.
TRÅKIGT! Farligt för hårddisken, öppna arbeten och ganska läskigt (när man skriver för fullt till hårddisken till exempel). Detta kommer förr eller senare sabba den inbyggda hårddisken ju.
Obs: Vet ej om det beror på att jag just har många saker (eller rättare sagt, några saker) inkopplade. Jag sitter mest vid datorn med just TV:n och FW-disken inkopplad, å andra sidan kan jag inte minnas att det hänt när jag bara haft laptopen (utan laddare, mus eller nånting inkopplat).
Det beror heller inte på någon speciell aktivitet (eller nån enorm belastning). Inte vid några speciella klick heller - den bara pangar till och dör?!
Ja. Det här trodde jag aldrig skulle ske. Så många allvarliga fel i samma, välskötta dator