Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD avbryter bränning. Fel på kalibreringsområde?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dialogruta:
"Fel inträffade vid bränning
Inspelningsenheten rapporterade mediefel: Fel på kalibreringsområdet för strömförsörjningen (0x73, 0x03)"

Vad menas egentligen? Skulle bränna en film gjord i iDVD på strax under 60 minuter. Vad är fel? DVD-R-skivorna/iDVD/brännaren

PB12" DVD-R. 640 MB RAM. Mac OS X 10.3.1 (snart 10.3.2... kanske det hjälper )

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-12-18 10:28

Trasig brännare eller skivor som inte riktigt kompatibla med din brännare.

Fungerar andra skivor så är brännaren fullt frisk, byt ut de skivorna som inte fungerar.

  • Medlem
  • 2006-09-16 19:29

iDVD avbryter bränningen just när det nästan är klart

Och jag vet inte varför
Filmen är på 24 minuter, jag har 3 GB ledigt utrymme, OS X 10.4.7. Alla foton och videoklipp ligger i iPhoto library...
iDVD fungerar tills den renderar musiken, precis i slutet, (mp4 inporterat från iTunes),
I rutan står bara att "fel på bränningen inträffade", inget mer. inte varför det uppstod fel.
Läste en tråd från 3 år tillbaka som efterlyste alternativ till iDVD. Verkade inte hoppfullt då. 3 år senare?

Är det någon som har tips på
- vad det kan vara som gått fel i iDVD?
- hur man kan söka upp vad som gått fel?
- alternativ till iDVD år 2006.

gerwe

  • Medlem
  • 2006-09-17 12:07

Läste i en annan tråd att det kan vara brist på utrymme. Jag tror inte det, men har nu testat med 10 GB ledigt utrymme. Samma sak inträffade. Det står, efter 10 timmar:

" Bränningen avslutad
Fel inträffade vid bränning" "OK"
radioaktiva snurran snurrar och när man klickat på OK fortsätter den att snurra. Efter ett bra tag klickade jag på snurran och Då börjar den om igen, Bearbeta menyer och Rendera...

Hjälp..

Detta med att "Spara som skivavbild" eller "Arkivera projekt" ?
Vad händer då? Just nu fungerar hela filmen i iDVD men om jag ska bränna eller spara så kommer denna ruta:
"Varning om ändrat objekt
Flera objekt som ändrats externt sedan sist projektet användes hittades i projektet.

Vill du att iDVD ska uppdatera projektet automatiskt åt dig?
(Kontrollera dina kapitelmarkörknappar efter att iDVD har uppdaterat projektet.)

Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • 2006-09-17 12:16

iDVD "Fel inträffade vid bränningen"

Fle inträffar vid bränningen av en iMovie som jag gjort till ett iDVD projeklt i iDVD. Den är 24 minuter lång och ser bra ut i iDVD.
Mär den ska brännas jobbar iDVD i 8 timmar, eller fler, och sen står det bara:

"Bränningen avslutad
Fel inträffade vid bränningen
OK"

Radioaktiva snurran snurrar på och när ok klickats på kan man inte göra nåt annat än att klicka på snurran och då börjar iDVD om och Bearbetar menyer och Renderar igen!

4 ggr har samma sak hänt.
Jag harskapat mer och mer utrymme, sist hade jag 10GB ledigt.

Vad ska jag göra?

Läste i andra trådar att man kan Spara som skivavbild. Vad händer då? Man kan tydligen även Arkivera. Vet nån vad det innebär?
I en tråd föreslogs att man stängde av iMovie. Har nån med erfarenheter av detta problem och tips på lösningar?

Just nu vill iDVD om jag ska bränna eller spara göra en uppdatering som jag inte är riktigt säker på att jag vill att den gör. (Den ser ju bra ut i iDVDs förhandsvisning)

En text kommer upp om att
"Varning om ändrat objekt
Flera objekt som ändrats externt sedan sist projektet användes hittades i projektet.

Vill du att iDVD ska uppdatera projektet automatiskt åt dig?
(Kontrollera dina kapitelmarkörknappar efter att iDVD har uppdaterat projektet.)

Hjälp mig snälla

Vilken iMovie har du? I några iMovie (f o m 5 tror jag) kan man spara projektet som typ virtuell skiva och sedan bränna med _annat_ program, typ Toast. Det kanske hjälper.

Kommer inte exakt ihåg, men har för mig att möjligheten visas om man håller nere option innan man klickar file.

Nåväl, här står lite mer som kanske är till nytta: http://forums.support.roxio.com/lofiversion/index.php/t7653.html

  • Medlem
  • 2006-10-13 08:00

Tack Jacob

Jag lyckades till slut med 14 GB ledigt minne. Jag fimpade den gamla filmen, gjorde om hela filmen och minskade på antalet scener från 16 till 5. Mindre trix med fimen med andra ord och mer minne.

mvh

1
Bevaka tråden