Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får ni Skype att funka?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis installerat Skype (2.0 BETA). Jag har inte använt programmet förut och var full av förväntningar. Men det går sådär...

1. Även om jag ställt in min privacy på att bara ta emot samtal och chat från folk från mina kontakter, så får jag hundra samtal och meddelanden i timmen från tveksamma personer i hela världen (typ Penis Man och hans kompisar...)

2. Det går inte att ställa in hur lång tid det ska ringa innan min voice mail kickar in. Jag har svårt att hinna svara.

Funkar detta för er?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-17 17:24

Oj är det så illa med Skype skräpsamtal !

Det har jag inte hört om alls.
Min Skype fungerar perfekt och inga andra som stör finns inte.

Så jag kan inte hjälpa till....

Tack för svar!

Tror att jag har kommit en bit på väg nu. Jag har avinstallerat BETA-versionen och kör 1.5 istället. Dessutom har jag tagit bort all info i min profil, så nu syns det inte att jag är female from Sweden, om det nu spelade någon roll...

Men det där med att man bara har typ fem sekunder att svara innan voice mailen sätter igång, kan jag inte göra något åt. Kan ni?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-19 14:23

för mej fungerar det fint. såg idag att man fick 20 gratis minuter till vanliga telefoner när man loggade in

Ursprungligen av Karin Lignell:

1. Även om jag ställt in min privacy på att bara ta emot samtal och chat från folk från mina kontakter, så får jag hundra samtal och meddelanden i timmen från tveksamma personer i hela världen (typ Penis Man och hans kompisar...)

Oj. Jag har inte fått ett enda "Spam"-samtal sedan jag började använda Skype för c.a 1 år sedan. Beror det på att jag är kille? För jag har inställt att alla kan ringa och chatta med mig.

1
Bevaka tråden