Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med LastFM

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 15:37

Har fyra äppelburkar i hushållet, och har försökt installera LastFM-plugin på två av dem, med samma knepiga resultat. Efter att ha laddat hem och flyttat ikonen till applicationsfoldern (allt enligt instruktionerna) dubbelklickar jag LastFM-filen, men då får jag följande felmeddelande:

LastFM har oväntat avslutats!

Detta har alltså hänt på två av varandra helt oberoende Macar. Båda kör Tiger 10.4.7 vilket krävs enligt kravspec på LastFM:s hemsida. Den ena är en MiniMac med Intel Core Solo processor och 1 Gb RAM. Den andra är en Powerbook G4 med 768 Mb RAM. Så det kan knappast vara något processorrelaterat.

Någon med samma erfarenhet? LastFM:s support behagar inte svara.

Jag brukar Amua för last.fm, har du testat det?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 18:50
Ursprungligen av Adrian B:

Jag brukar Amua för last.fm, har du testat det?

Nej, hade ingen aning om att det fanns, men ska med både iver och frenesi kasta mig över det på en gång...
Tack för tipset!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 19:20

Funkar ta mig tusan helt lysande...
Tack.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 17:15

Har dock konstaterat att Amua inte skickar upp information till LastFM. Streamingen av radio funkar dock. Men om man kombinerar med gamla iScrobbler, som dock inte streamar radio, så sköter den uppladdningen av info om vad jag lirar. Sjukt...men symbiosen funkar.

Ursprungligen av Glaader:

Funkar ta mig tusan helt lysande...
Tack.

Kul att vara till hjälp!

Ursprungligen av Glaader:

Har dock konstaterat att Amua inte skickar upp information till LastFM. Streamingen av radio funkar dock. Men om man kombinerar med gamla iScrobbler, som dock inte streamar radio, så sköter den uppladdningen av info om vad jag lirar. Sjukt...men symbiosen funkar.

Aha, den biten av det hela (dvs att skicka upp info) har jag inte funderat så mycket på. iScrobbler skickar info om vad man lyssnar på "privat" i iTunes va? Jag har för mig att jag installerade det i börjat av mitt last.fm-användade, men jag ägnade det aldrig en tanke senare. Jag är så nöjd med att lyssna på radioströmmarna

Amua reggar visst till din profil - om du ber den snällt

Kryssa i Record to profile, så slipper du iScrobbler (vilket iof alltid ligger i bakgrunden här eftersom jag använder iTunes så pass mycket).

  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 09:48

Glaader: De flesta med Mac har samma problem som du. Om du vill använda det senaste så får du först ladda hem den förra versionen, och sedan uppdatera den - fungerade utmärkt för mig.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-21 13:18

Hade samma problem som Glaader med last.fm för ca 2-3 veckor sedan. Testade nu och det funkade klockrent... Kanske har de gjort något med programvaran...

1
Bevaka tråden