Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar för Front Row?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter min första vecka är jag mäkta imponerad av bland annat Front Row. Dock har jag inte lyckats klura ut hur man ska ställa in Front Row, främst är det bakgrundsmusiken vid bildvisning jag skulle vilja ändra på. Nu spelas ju samma låt om och om igen, det skulle vara skönt att ha nån randominställning så olika låtar skulle spelas. Hänger det ihop med iTunes eller iPhoto?

Det ställer du in med knappen Spela i iPhoto.

Aha, man är alltså tvungen att ställa in låtval för respektive album. Dock skulle det vara trevligt att kunna välja flera låtar, eftersom albumen ofta kräver att låten spelas flera gånger, pga. dess längd.

Ursprungligen av Loromits:

Aha, man är alltså tvungen att ställa in låtval för respektive album. Dock skulle det vara trevligt att kunna välja flera låtar, eftersom albumen ofta kräver att låten spelas flera gånger, pga. dess längd.

Varför inte göra en Spellista eller två i iTunes som du kopplar till albumen?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Varför inte göra en Spellista eller två i iTunes som du kopplar till albumen?

Smart. Jag måste lära mej tänka ett steg längre...

Hej!

Jag slänger in en fråga till vad gäller inställningar i Front Row!

Hur gör jag för att kunna visa album i iPhoto med front row utan att bilden "scrollas" runt? Jag vill bara att datorn ska visa hela bilden tills nästa bild kommer fram.

Tack på förhand!

//Uffe

Tyvärr tror jag att du måste skapa färdiga bildspel i iPhoto för att lyckas med det. Dvs gör ett bildspel för albumet och spara det i iPhoto. Välj sen det i FrontRow.

Sitter på jobbet nu så jag kan inte bekräfta det 100% men jag har för mig att det var så jag fick göra.

säkert en dum fråga men men,

går det att få front row att använda något annat filmvisning program än orginal ?
skulle hemskt gärna få den att använda vlc

Ursprungligen av jag_mej:

säkert en dum fråga men men,

går det att få front row att använda något annat filmvisning program än orginal ?
skulle hemskt gärna få den att använda vlc

Inte alls dum, men en som ställts och besvarats ett antal gånger.

Det korta svaret är nej.

Ursprungligen av Hagelin:

Inte alls dum, men en som ställts och besvarats ett antal gånger.

Det korta svaret är nej.

Som Hagelin sa är det korta svaret nej. Men jag tror att om du konverterar filmerna till QuickTime, så kan du se dessa filmer, inklusive egna filmer som du filmat.

Passar på att låna tråden lite, hur är det med filmtrailers i FrontRow.
Hur pass ofta uppdateras dom. Görs detta automatikst ?
Har haft samma traliers i ett par veckor nu.

1
Bevaka tråden