Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD "Bränningen avslutad. Fel inträffade.. "

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-17 16:39

Skapade från iMovie ett fint iDVD projekt på 24 minuter, ca 1,57 GB. I iDVD ser det toppen ut. När den sedan bränt projektet i 8 timmar så avslutas det med ett felmeddelande som bara säger:

"Bränningen avslutad. Fel inträffade vid bränning" "OK"

Jag har gjort detta 4 ggr nu, först kanske med för lite utrymme, men sedan 10GB.
Klick på OK och bränn-knappen står och snurrar länge, länge. Klick på den och iDVD börjar om med Bearbetning och Rendering.

Efter att ha sökt eginom en massa trådar här har jag hittat tipset om att spara som skivavbildning. Så iDVD är igång med sina renderingar igen. Vet resultatet i morgonbitti, eller sent i kväll.

Andra erfarenheter och tips mottages tacksamt.

Holger

Två tips:

1. Prova med en annan skiva(har du formodligen redan gjort)
2. Bränn med LÄGSTA möjliga hastighet(funkade för mig)

  • Medlem
  • 2006-09-17 19:22

JO jag har provat med 4 nya skivor, både +R och -R, och brännaren är en ganska ny LaCie som fungerat jättebra alldeles nyss. Tror inte det är det.
Hur väljer man Lägsta i iDVD?

Nu har jag inte något iDVD-projekt igång så det är svårt för mig att kolla, men jag misstänker att du har möjlighet att välja hastighet i steget innan bränningen verkligen börjar.

Alt 2 är att spara som skivavbild och sen bränna avbilden med Toast och där bestämma hastigheten. Kan inte påminna mig om att det går att bestämma i iDVD. Brände nyligen ett iDVD projekt där jag hade en muxad (video+audio) fil som ställde sig på tvären.
Gå igenom alla filer och kontrollera att de är i godkända format.

  • Medlem
  • 2006-09-18 00:48

När jag försöker spara som skivavbild så drar iDVD ialla fall igång samma process med Rendering och kodning, och så slutar det på samma sätt som innan. ?

  • Medlem
  • 2006-09-18 00:51

Muxad fil? Vad är det?
Jag har en hel filer som är filmklipp från en kamera, med ljud. Foton från samma kamera. Filmklipp med ljud och foton från en annan kamera, samt ljud-mp4 filer från iTunes. Det är allt. I iDVD ser det bra ut i förhandsvisningen. Hur kollar man om de är godkända?

Jag skulle kunna tänka mig att -mp4 ljudet från iTunes inte går igenom om det är införskaffat från "music store" . Kanske skulle det gå att först omvandla i iTunes till aiff format (PCM-audio) och sen till iDVD.

Muxad är till ex en mpeg fil som redan används i en DVD. Bild och ljud är inflätade i varandra och qucktime kan inte spela upp ljudet på filen, bara bilden syns.
VLC klarar muxad film. En sån fil går att fläta upp med program till använbart format.
Förhandstitten i iDVD klarade av att spela upp men vid renderingen var det stopp.

Om du har quicktime pro kan du fixa filerna där styckevis och på så sätt få fram vilken fil som bråkar.

  • Medlem
  • 2006-09-19 08:59

Börjde om. Extraherade allt ljud, lade in m4a-ljudspår igen där ljud saknas och kollade det efter att ha sparat det. Nu är alla spår i .aiff format. Problemet är att nu låter totalbrusigt som om högtalarna var trasiga (fast det är de inte)

Idéer någon...?

1
Bevaka tråden