Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som använder den nya iMac:en till musikproduktion samt använder Logic Pro 7?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-18 21:13

Någon som använder den nya iMac:en till musikproduktion samt använder Logic Pro 7?

Kan ni då svara på hur CPU:n klarar sig i användning av div mjukissynthar?

Följande exempel: Håll ner fem tangenter och håll kvar, vad får du för värde på CPU mätaren i din iMac?

Tex Rob Papen: Albino 3 och Blue, Linplug: Octopus, Apple Logic ES2 mfl

Vore mycket tacksam för svar! skall snart köpa mig en ny Mac men är osäker på om iMac:en räcker eller om jag måste köpa mig en Mac Pro?

PS jag hatar att frysa spåren behöver därför en riktigt snabb Mac!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-18 21:48

Jag har inte gått över till iMacen än för musikproduktion...därför att många av dom för mig tunga viktiga mjuksyntar och mjuksamplers inte finns för IntelMacar ännu. Kolla upp sånt innan du går över är ett tips. T.ex. Atmosphere, Absynth, B4, Altiverb och Korg Wavestation funkar inte på IntelMacar. När dessa finns som Unversal Binary börjar en övergång bli intressant.
Alla jag känner - proffs och amatörer - kör fortfarande G4/G5 för musikproduktion.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 23:02

Jag har en iMac core duo 1.83 med 1.5 GB ram som jag använder till musikproduktion med Logic Pro 7.2.

Hade tidigare en iMac G5 1.8och gjorde ett ovetenskaplig test innan jag skickade tillbaka den.

Jag skapade spår med ljud och mjukvaruinstrument tills processormätaren slog i taket. Sparade projektet och öppnade det på min nya iMac Core Duo. Samma projekt på denna dator resulterade i en processoranvändning på en bra bit under halvvägs.

Håller nu på med ett projekt med ca 25-30 ljudspår, 5-6 EXS24, 1 ultrabeat, 1 Sculpture + diverse pluggar. Processorkärna 1 ligger på 25% kärna 2 på 75%.

Har aldrig behövt frysa några spår med mina projekt.

Helt klart en potent maskin! Är mycket nöjd!

/Pär

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-19 10:10

OK! tackar för ditt svar!

Verkar som om en iMac Coer Duo 2.66GHz skulle kunna räcka för mina behov!

Senast redigerat 2006-09-19 22:01
Ursprungligen av voice:

OK! tackar för ditt svar!

Verkar som om en iMac Coer Duo 2.66GHz skulle kunna räcka för mina behov!

Om du hittar en iMac Core Duo med 2,66Ghz så

(Okej medger... Den var onödig )

1
Bevaka tråden