Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7, kasst i Windows ?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Roger på MacFeber så ska iTunes 7 i Windows vara en trist upplevelse.
Vad är era erfaraneheter, är det kasst. Flera polare älskar iTunes 6 efter att jag tipsat dem och jag vet att de kommer att hacka på mig om 7an är dålig.

http://mac.feber.se/2006/09/itunes_7_strula.html

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 10:47

Ja det är sjukt krävande av min dator nu jämfört med förut. Hade lite problem förut med då jag har +35Gb i mitt bibliotek men nu är det illa illa. Det knastrar och hackar och har sig så fort man gör något annat än lyssnar på iTunes. Jag har 1Gb RAM och 2.4GHz CPU.
Något är inte rätt helt enkelt..
Fungerar det utan problem på mac eller? Troligen..

Kollar jag på quicktime samtidigt som iTunes är öppet låter det som man snabbspolar musiken. Konstant hackning. Drar över 200Mb i minnesanvändning.. ajaj.

Ja jag har inte hunnit testa så mycket men det funkar nog som vanligt på min iMac hemma och min PowerMac på jobbet.

Visst är det bra att iTunes finns till Windows, men Apple borde kanske inte göra Windows-program.

Det flyter på jädrans bra i OS X så klart och det mesta är snyggare och smidigare. Cover Flow är ju bara helt underbart. Det fanns ju som sharewareprogram innan och nu finns det inbakat i iTunes så det verkligen kommer i sin rätt. Snyggt och man får rätt retrofeeling när man letar musik

Hur bra flyter Cover Flow i iTunes 7 på Windows?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 13:00

Kolla skillnaden om ni slår av bildvisning och enbart har fillistan. Då händer knappt något med minnet i aktivitetshanteraren. Troligen buffrar den alltså bilderna för nästa låt osv i minnet. Inte så smart lösning eftersom det inte nollas när du byter låt vilket leder till att man töms på minne=hackig musik..

Min video som visar hur minnet äts upp..
http://www.youtube.com/watch?v=LrgBC_yhBs4

Senast redigerat 2006-09-13 13:42

Jag tycker att det fungerar precis som innan. Efter omstart av datorn så har jag inte märkt något hackande varken i musiken eller i andra program som jag använder. Så jag är helt nöjd.:cool:

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 13:41
Ursprungligen av Skummi:

Jag tycker att det fungerar precis som innan. Efter omstart av datorn så har jag inte märkt något hackande varken i musiken eller i andra program som jag använder. Så jag är helt nöjd.:cool:

Testa att kolla din aktivitetshanterare (CTRL + ALT+DEL). Byt sedan låtar i iTunes 7. Då bör du se att minnet äts upp om du har albumart läget på (något av de två högra valen av de tre uppe till höger).
Kolla min video..
Cacheminnet var inte problemet. Det löste sig enbart för jag startade om iTunes och då nollade RAMminnet..

Ursprungligen av Pantern:

Testa att kolla din aktivitetshanterare (CTRL + ALT+DEL). Byt sedan låtar i iTunes 7. Då bör du se att minnet äts upp om du har albumart läget på (något av de två högra valen av de tre uppe till höger).
Kolla min video..
Cacheminnet var inte problemet. Det löste sig enbart för jag startade om iTunes och då nollade RAMminnet..

Jag har provat och det händer nästan inget med minnet ligger mellan 78 och och 82 Mb (Vet inte om det är speciellt mycket.), inget dramatiskt tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 16:08
Ursprungligen av Skummi:

Jag har provat och det händer nästan inget med minnet ligger mellan 78 och och 82 Mb (Vet inte om det är speciellt mycket.), inget dramatiskt tycker jag.

Testat med att ändra "visa" lägena uppe till vänster? Ändra till de som visar albumart där och gör samma sak. I det vänstra fungerar det bra medans i de två högra så slukar den minne konstant.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-13 13:48
Ursprungligen av Pantern:

Kolla skillnaden om ni slår av bildvisning och enbart har fillistan. Då händer knappt något med minnet i aktivitetshanteraren. Troligen buffrar den alltså bilderna för nästa låt osv i minnet. Inte så smart lösning eftersom det inte nollas när du byter låt vilket leder till att man töms på minne=hackig musik..

Min video som visar hur minnet äts upp..
http://www.youtube.com/watch?v=LrgBC_yhBs4

Jag lyckas inte upprepa det där beteendet i OS X. Så det verkar som man stressat fram Windowsversionen... mycket tråkigt och väldigt skadligt för Apple.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 14:14

Har en windwos dator just nu och har problem med itunes v 7...

När jag har installerat det och så och trycker på att jag vill accpetera vilkoren och då kommer det upp en ruta att ett okänt fel har uppstått (-200)

Ngn som vet vad det kan vara?

Längtar tills jag får min pb om ngn vecka...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 14:43
Ursprungligen av lill_tulle:

Har en windwos dator just nu och har problem med itunes v 7...

När jag har installerat det och så och trycker på att jag vill accpetera vilkoren och då kommer det upp en ruta att ett okänt fel har uppstått (-200)

Ngn som vet vad det kan vara?

Längtar tills jag får min pb om ngn vecka...

Fick det att funka nu

Om ngn får samma fel som jag! dvs fel -200 så pm mig så kan jag hjälpa dig

  • Medlem
  • 2006-09-13 16:38

Öhhh... hjälp?

Får hela tiden:
Error 1316. A network error occured while attempting to read from the file C:\WINDOWS\Installer\Quicktime.msi

Aldrig sett något liknande... vad har nätverksproblem med en fil på C: att göra?

/hpe

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 21:39
Ursprungligen av Pantern:

Tack för det! Min dator stämde med de rekomenderade inställningarna.
Men det var bra info. att dela med sig om någon har problem.

Yep...
iTunes 7 under Windows suger rätt hårt faktiskt... Förbannat överjävligt trist. Jag har aldrig i mitt liv varit med om en spelare som äter upp så mycket RAM heller.

Musiken hackar bara jag rullar i vanliga vyn (eller om man är dum nog att lyssna på musik över huvud taget typ)...

Och jag har ändå en helt okej burk.

Vågar man hoppas att detta bara är något temporärt som kommer fixas till? För det är inte hållbart som det är nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-19 15:03

jag tycket att album och cowerflow är toksega. fast det har nog med mitt grafik-kort att göra (GF2 är inte så pigga numera). Något som totalt vägrar på min maskin är automatisk nedladdning av albumart.

Jag har inte haft några bekymmer med 7an, den går lite tungt men inte mer än 6an gjorde. kör på en p4 1,8 med 1,5 GB ram och GF4400MX, inte så hot mao. ljudkvalitén har inte blivit lidande av uppdateringen iaf, jag kanske har haft en väldig tur...

1
Bevaka tråden