Hej
Jag har inte ens hunnit få hem min livs första iMac 24'' innan jag börjar planera för hur jag skall konfigurera den, hrm, känns lite nördigt faktiskt. Men hur som helst behöver jag lite hjälp från er som kan det här.
Jag vill kunna köra Windows på min nya mac för att kunna köra vissa program. Åtminstone är det i alla fall vad jag har hajjat. Däremot läste jag idag att Boot Camp inte är kompatibelt med Wireless Tangentbord och mus, dvs dessa kommer inte att fungera inne i Windows. Stämmer detta?
För om det stämmer, så kommer jag inte att kunna köra Windows ändå, ju och då får jag problem. Har hört talas om virtue och parallel om att man skall kunna simulera Windows i Mac os. Är det enkelt att köra detta? Kommer mitt trådlösa tangentbord och mus fungera i Windows om man kör dessa program? Nån som kan förklara och reda ut detta för mig, vore tacksamt.
Och sen en fråga till. Anledningen till varför jag vill använda Windows är för att jag har fått för mig att produktutbudet för mac är sämre. Jag vill bl.a. kunna använda Wordfinder, msn, DC och SPCS admin. Stämmer detta?
nu har ni något att bita i