Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Film i PDF!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har tidigare lyckats få in .mov etc i pdf och lyckats æven med det nu. MEN - jag lyckas inte få filmen att bli "pop-up" med transport-kontrollers!? Det har ju funnits innan i PDF - før 4-5 år sedan. Sitter med Acrobat 7 Professional.

Att bädda in filmer i pdf har inte fungerat på macen sedan ver 7 kom ut. Det är möjligt att de senaste uppdateringarna har fixat buggen åtminstone delvis. Jag har läst och själv frågat på Adobes supportforum men hittar inte länken i hastigheten.

men - "bädda in film" fungerar...men att få filmen att få fram "kontrollers" och "pop-up" fungerar inte får väl installera en äldre acrobat...

jag blir galen. jag får inte till det. jag vill ha upp så att filmen startas inne i pdf - med transport-bar. se bilden (popup)...nu får jag bara filen (in-line)

hm...snackade med Adobe Support...och det kan hända att jag måste nedgradera QT från 7 till 6. Eller uppgradera från CS1 till CS2.

fredrik testar

Har provat med CS2 och senaste QT, controllers syns inte.
Man får göra "videoknappar" under och sätta en definitinon på dem.
Se min länk nedan om InDesign och Acrobat.

Hej igen! Det kom aldrig någon länk...

Hur som helst - jag blir hysteriskt trött på det här. Har börjat producera PDF'er med filmer inbakade och det är ju bara så svårt att få det att fungera. skall prova med "videoknappar"...

en annan sak - kan man lägga in "thumbnail" på bilder och när man klickar på dom så ser man bild i "full storlek"?

1
Bevaka tråden