Ohh... Breakdown varning nu alltså. Satt just och installerade ram minnerna till min nya macbook, och det första gick flawless. Men sedan då jag skulle installera det andra, så hände det ingenting då jag drog i den där spaken (lever).
Försökte ett antal gånger innan jag förtvivlat loggade in på apple support, där jag kunde läsa att det iaf var ett problem som förfall relativt vanligt. Såhär skrev dom:
Note: If any of the following issues occur, see an Apple-authorized service technician to complete the memory card installation:
* lever wobbles
* lever offers no resistance
* lever is stuck
* lever does not return to starting position
Bor i Umeå, och antar att närmaste service ställe ligger i stockholm? Har jag rätt i mitt antagande? Det finns inget man kan göra åt problemet själv?
Sen en annan sak. Då jag tänkte testa om den fungerade som den skulle med 1 orginal och ett manuellt insatt, och tänkte sätta tillbaka luckan, så är det som att dne inte vill gå igen ordentligt.
De gummi-packningar som sitter på dne verkar inte gå in, och detta gör att jag i nuläget inte ens kan sätta in batteriet igen. Är det någon som känner igen sig eller vet vad som kan vara problemet?
Hade varit evigt tacksam om jag fick några funderingar/svar snabbt, är helt förtvivlad.