Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streama med Quicktime utan webläsare ?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-22 21:00

Tja alla.
Har en fråga som jag har funderat över bra länge sen jag började med mac för ett par årsen. Och nu så vill jag veta.

När jag surfar med safari och ska klicka på en streamande länk, film/mp3/whatever. Så hoppar det upp en ny sida i safari med quicktimespelaren-"baren" i. Ser ut så här:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/streamingquick.png

Varför är det så?
Om jag klickar på en länk där det ska spelas upp en mp3a så vill jag att själva spelaren quicktime poppar upp istället för en hel ny websida.
Hoppas ni förstår vad jag försöker säga här. :">
Går det att ändra eller är det kört?

Mycket tacksam för hjälp!
Mvh// kill

Det är standardbeteendet för webbläsarens hantering av just de filtyperna som gör att det blir så, precis som att html-filer öppnas av webbläsaren eller PDF-filer i webbläsarens PDF-plugin. Ett sätt att komma runt det är att alt-klicka på länkarna som går till mp3-filen (eller motsvarande), så laddas de ned till din nedladdningsmapp (oftast skrivbordet). Du kan sedan öppna dem från Finder - då kommer standardprogrammet för mp3 (iTunes) eller .mov (QuickTime) att öppna filen istället.

1
Bevaka tråden