Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Codec Central

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Innan discreet tog över Media Cleaner fanns en codec central (som jag dock inte besökt på länge) men den fanns ändå där..

Så finns det någon sjysst sida idag, där olika codecs gås igenom, jämförs etc ?

QTbridge i all ära, men jag saknar mycket där samt att den är på de otrevliga grodspråket..

Man skulle vilja ha lite skärmdumpar, filmexempel etc där man direkt ser jämförelser o bla bla..
Kanske är något o fixa på den där sajten du pratade om förut Christopher ?

[ 02 Maj 2002, 18:28: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

• Medlem
  • 2002-05-02 21:24

Stay tuned, Kommer att tillsammans med Cristopher dra igång en svensk Qt site med en avdelning liknande Codec central på svenska..

Är nog uppe till sommaren

Det var den även jag var intresserad av o bidra till om intresse fanns..

Bra att det är på g iaf

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Stay tuned, Kommer att tillsammans med Cristopher dra igång en svensk Qt site med en avdelning liknande Codec central på svenska..

Är nog uppe till sommaren

SKrik ut det här då! Detta vill jag inte missa! Gott!

Jepp, det kommer. Jag kommer ytterligare igen "skrika ut" det här när det börjar närma sig. Just nu hålls det på med fixa spons på webbplats med antligen webobjects alt PHP/MySQL och Darwin streaming server.

Alexandra Milton, Flygvapnets Analys enhet (eller vad det nu kan tänkas sig att heta) och RFSL Media kommer att hålla i just dom delarna där det gäller spons från företag (stora sådana). Ska komma med en update innan helgen är slut.

Ah, just det, glömde nämna att det skall vara på svenska allting..

[ 03 Maj 2002, 00:13: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

Just det, poängen är att åtminstone se till att få ihop en sammanställning på alla codecs och sedan alla olika mjukvaror för QT. Då har folk i alla fall en ärlig chans att få materialet i QT att bli så bra som det faktiskt kan bli. Idag kan man ju leta sig fördärvad efter information.

Apple är ju inte heller så himla framåt med QT marknadsföring som det är nu....:/

Räkna med draghjälp från 99mac när er sajt skall lanseras. Tror vi kan räkna med att Apple skriker till när QT 6 görs tillgängligt eller när de nått en överenskommelse angående licensieringen.

[ 11 Maj 2002, 05:26: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

1
Bevaka tråden