Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-25 08:46

Inte så dåligt enligt min mening

Måste naturligtvis också dra mitt strå till stacken. Är rätt nöjd med hur det ser ut, dock lyckas jag inte få ner transparensen på kontaktbubblorna i adium till under 5 %, vilket är aningen irriterande. Ngn som har en lösning på mitt "problem"?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-26 16:10
Ursprungligen av rosenthal:

Måste naturligtvis också dra mitt strå till stacken. Är rätt nöjd med hur det ser ut, dock lyckas jag inte få ner transparensen på kontaktbubblorna i adium till under 5 %, vilket är aningen irriterande. Ngn som har en lösning på mitt "problem"?

Ställ in färgen på bakgrunden till en grå, i mitten av den där färgskalesaken, sen slå av "Rita bubblor med färgtoning" om du har det igång.

Mitt här:

Ursprungligen av rosenthal:

Måste naturligtvis också dra mitt strå till stacken. Är rätt nöjd med hur det ser ut, dock lyckas jag inte få ner transparensen på kontaktbubblorna i adium till under 5 %, vilket är aningen irriterande. Ngn som har en lösning på mitt "problem"?

Det går inte att ställa in transparensen under 5% eftersom man då inte kan klicka på det. Du skulle bara tycka att det skulle bli irriterande att behöva sikta exakt på en bokstav om det var så.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-30 23:59
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-05 16:43
Ursprungligen av shandar:

Tyckte att det blev dags att ändra lite på mitt skrivbord.

10 bonuspoäng för den som först känner igen skrivbordsbilden

Känner inte igen bilden, men blev glad att se att nån mer än jag har docken på sidan.:)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-07 13:11
Ursprungligen av gunek:

Känner inte igen bilden, men blev glad att se att nån mer än jag har docken på sidan.:)

Mycket skönare att ha docken på sidan! Speciellt när man har en liten skärm, man får ju en 50 pixlar extra på höjden.

Bilden kommer från Windows Vista. Troligen det enda som är bra med nya Windows, skrivbordsbilderna är skitsnygga.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-11-07 20:45

dayweed, Jag menade alltså som tex zoetraps hörnprylar i en av bilderna.

Tack för hjälpen svampmoln och dayweed!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-23 18:08
Ursprungligen av ericdvd:

hej

var har du hittat bilden till din g4?

http://www.deviantart.com/deviation/10069275/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-01 23:08

Det kommer mera...

Sådär, fick till ett screenshot när iTunes byter låt och iScrobbler/Growl visar det lite snyggt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-13 04:31
Ursprungligen av Netzach:

Sådär, fick till ett screenshot när iTunes byter låt och iScrobbler/Growl visar det lite snyggt.

Vad kör du till vänster? Grymt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-13 20:24
Ursprungligen av Hagge:

Vad kör du till vänster? Grymt.

Adium.

Ursprungligen av Netzach:

Sådär, fick till ett screenshot när iTunes byter låt och iScrobbler/Growl visar det lite snyggt.

Netzach: Vad är det för typsnitt du har i Adium?

Jag hade nästan räknat med att det skulle gå segt att arbeta med iMacen. Men hittills har det fungerat mycket bra.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2006-10-02 07:30

Netzach: Vad är det för "öga" i menyraden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 12:29
Ursprungligen av Nadsat:

Netzach: Vad är det för "öga" i menyraden?

Det är bara IP Menu som har en bugg. Den skall egentligen göra om den iconen till 16x16 så att den skulle få plats i menyraden (man kan göra ett drag-n-drop för att byta), men det gick inte. Men jag skall inte klaga, tycker att det ser bättre ut så.

zoetrap:
Hur har du löst det med df -h och tv-prylen osv?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-06 17:01
Ursprungligen av RockyMontana:

zoetrap:
Hur har du löst det med df -h och tv-prylen osv?

Använder Geektool.
Kommandot för df på powermacen är helt enkelt "df -h /dev/disk1s6 /dev/disk0s3"

TV-skriptet finns här.

Gillar du att kisa på skärmen?

Förstår inte vad du menar :S, jag behöver inte kisa något allt är klart och tydligt

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24675&vid=166180
Där kan du tanka ned dock seperatorsen. Dock måste du göra kopia på den färg du vill ha och döpa om ... Det är "små program" typ som inte gör ett smack, men du kan inte ha samma program på flera ställen i docken...

Mikael:
Jovars, kommer med länk om ett tag...

Den är på 1,9 mb, och jag kommer inte åt min domän atm, så jag får lägga upp den senare... upplösningen på den här var väl knappast rolig.

Let's Riot!

Och för den som ville ha min andra bakgrundsbild så kommer den i fullformat nu.
Sorry för uppehållet, mitt webhotell har betett sig lite konstigt.
Flytande ö

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-02 21:31
Ursprungligen av RockyMontana:

Let's Riot!

Och för den som ville ha min andra bakgrundsbild så kommer den i fullformat nu.
Sorry för uppehållet, mitt webhotell har betett sig lite konstigt.
Flytande ö

Lite 28 Days på skrivbordet?

Bevaka tråden