Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cleaner för OSX

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-02-26 00:57

Yoohoo nu finns Cleaner för OSX, snart kommer dom allihopa: http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=2805&db=macosx

Tyvärr verkar Discreet köra sin ftp på 14.4 modem

Om någon människa skulle mot all förmodan få ner uppdateringen, så ser jag fram emot en spegling....

Vet inte om det är att dom har slö server men om man försöker ta ner den via fetch så har man inte rättigheter att ta ner uppdateringen.

/John

Var nog bara överbelastat - min rullade in med 50k/s - hämtade den med Omniweb klockan 10:51 på förmiddagen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-26 11:09

Kan man installera senast släppta Cleaner på X direkt eller måste man installera på nian, uppgradera och sen kopiera över till X ?

// kimmo

Prova - om det inte går så säger den nog något i stil med att det måste finnas en systemmapp på partitionen du valt..... jag kan ta och testa och återkomma.

Sagt och gjort, det var uppdaterare till 5.1 som fanns där och visst kan man installera & uppdatera den om den ligger på MacOS X men nian startar i alla fall så en ren X-version blev det inte alls... trist... får jaga 5.1.1 via LimeWire

[ 26 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Var nog bara överbelastat - min rullade in med 50k/s - hämtade den med Omniweb klockan 10:51 på förmiddagen

Jag fattar ingenting, min nedladdning står på noll hela tiden. Det händer nada. Villken ftpsite laddade du ner ifrån. Har du länken!?
Själv försöker jag på ftp://ftp1.discreet.com/web/support/cleaner/c...

Har försökt sedan 8 i morse.!!!!

/John

Det verkar vara explorer som e problemet...
Testa med omniweb eller opera...
Jag fick hem den direkt men omniweb (70kB/sek!)

Laddar ni verkligen hem 5.1.1 och inte bara 5.1?
jag har inga problem med 5.1 men 5.1.1 får jag åtkomst nekad på!

har testat med explorer, netscape och fetch

/John

Upptäckte precis det...
De verkar ha spärrat 5.1.1 nu...
Det var 5.1 jag fick hem...

Är det någon som har fått hem en fungerande OSX-version?

• Oregistrerad
  • 2002-02-26 22:52

ok, mystiskt men, i alla fall. Ovan länk fungerade inte med Fetch, men däremot med Speed dowload. fattar ingenting. Den finns ju inte i katalogen på servern enligt fetch. ja ja.

I och med att cleaner nu skall fungera på osx, betyder det kanske att det nu blir möjligt att ta in DV material via MotoDV utan att få tilläggs konflikter med Apples egna FW drivisar som tidigare. mycket smidigt tycker jag, (omdetfungerar)

• Oregistrerad
  • 2002-02-26 23:04

nehe...

MotoDV-user must be booted to OS 9 in order to run

Har äntligen fått ner den nu! Via explorer!
Installerad och körs nu i bakgrunden, verkar fungera bra ännu så länge!

/John

1
Bevaka tråden