Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Final Cut låter mig inte göra en capture...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har försökt tanka in min systers bröllop i FCP vilket inte har funkat då jag inte får fram någon bild och programmet säger att det inte kan captura min film...

Försökte då lägga in filmen i iMovie vilket fukade hur bra som helst. Dock har jag svårt för iMovie som redigerings program (har någon något bra tips på manual till det programmet?) och drog därför in mina klipp i FCP igen.

Problemet som uppstod nu var att filerna som jag drog in blev väldigt tunga och orenderade. Jag renderar och då har jag plötsligt slut på minne och kan inte spara den tredjedel av filmen som renderat i 25 minuter. Det hela slutar i en skön kernel panic... Samma sak två gånger i rad.

Vad skall man göra?

Det handlar om 1,5 timmar DV-material som är filmat på en pdx10. Har FCP 3 och en G5 dual 1.8 med en gig ram...

Vilka är de vanligaste anledningarna till att man inte kan capture in film?

tacksam för hjälp...

Hej!
Det kan inte vara så enkelt att du tryckte något capturealternativ utan att trycka på playknappen under det som ser ut som en testbild? (Utgår då från final Cut express som jag har)

Om inte så ge oss lite mer info: har det fungerat med den kameran förut? Har du ställt in kameran i rätt läge? Går det med andra band?

David Pouge har skrivit böcker om hela ilife-serien. Kolla in hans hemsida www.missingmanuals.com

Hoppas det ordnar sig!

MVH Anders

1
Bevaka tråden