Hej,
Jag har just varit bortrest 1,5 vecka men lämnade min dator på för att kunna komma åt den via VNC.
Eftersom jag inte visste om nåt sätt att stänga av den på så ställde jag ner tiden i "Energy Saver" till 1 min så att skärmen släcktes snabbt. Jag hade även min defaultinställning på skärmsläckaren som är 15 minuter.
När jag väl var på resande fot hade jag svårt att komma åt datorn där hemma. Bara delar av skärmen syntes i VNC. Jag antog att det berodde på den dåliga anslutningen.
Nu till mitt problem. Igår när jag kom hem så var skärmen på. En "Crash reporter" för "Apple VNC Server" syntes. När jag startade om datorn så hade denna bild halvt bränt in i skärmen. Man såg skuggor av fönstret även efter omstart. Efter en kvälls körning med varierande grafik på skärmen så verkar det dock ha gått till sig hyffsat. Just nu ser jag inte spåren av "Crash reportern" längre.
Hur katten skall ett sånt här problem kunna förhindras igen? Är det som så att applikationer kan väcka upp skärmen igen så vågar man ju aldrig ha den på under längre tid.
Så finns det nåt sätt att hårdavstänga skärmen?