Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes konto och Album art.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har precis fått min iPod och tänker börja använda iTunes.

Jag har lite emot att skriva in mitt kortnummer när jag registrerar mitt iTuneskonto, inte för att jag har något att dölja, utan för att jag är misstänksam i allmänhet, så som man ska vara på internet.

I nuläget känner jag inte att jag vill börja handla musik från iTunes Store, men jag vill gärna få album art till den musik jag redan har på datorn. Kan jag registrera mitt konto, ladda ner album art och sedan vara nöjd med det, eller kommer den att köpa all musik jag vill ha album art till?

Hur ser det ut när man handlar musik från iTunes Store? Är det stora varningsrutor om att "Nu kommer du att handla musik..." eller står det helt plötsligt "Grattis till ditt köp av musik på iTunes Store..."?

Vad menas med "Auktorisera dator" och "Avauktorisera dator" i iTunesmenyn?
Måste man logga in på sitt iTuneskonto varje gång man öppnar iTunes?
Vilka nackdelar finns om man inte är inloggad? Syns inte album art då?

Hoppas ni kan svara på någon fråga iaf!

Du kan registrera ditt konto och ladda ner album art utan att behöva betala för det. (högerklicka på låten i ditt bibliotek och välj att ladda ner album art.)

För att köpa låtar måste du klicka på "köp" knappen jämte låtarna i Music Store fönstret.

En smart lösning om du inte vill ge ut ditt visa-nummer är om du har t.ex föreningssparbanken och E-kort. Då kan du skapa ett visa-nummer och sätta köpgränsen på kanske 5:-. Därmed får du tillgång till music-storen och behöver inte oroa dig för att köpa låtar av misstag.

Auktorisera och Avauktoisera datorn är om du vill spela dina köpta låtar på en annan dator än din huvudator så kan du auktorisera denna och därmed "låsa upp" kopieringsskyddet. Slutar du använda den sekundära datorn så avauktoriserar du den.

Du är inloggad på ditt iTunes-konto tills du manuellt väljer att logga ut, alltså behöver du inte logga in varje gång du startar programmet.

Okej, Shinji_Ikari! Jag ska kolla mer på detta imorgon när jag har tid!

1
Bevaka tråden