Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SE K610i som modem till PB via BT

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-29 14:26

Jag försöker förtvivlat få detta till att fungera. Har följt flera guider mm... Använder PB och en K610i med Telia abbonemang.

Det verkar som datorn och telefonen kommunicerar via BT och den gör försök till att koppla upp. Men kopplar snart ner igen och ger mig felmeddelande (se bifogad bild)

Någon som fått detta att fungera?

Har haft samma bekymmer till jag hittade denna kombination som funkar kalas med k610i.

Jag använder inställningarna
Telefonnummer: *99#
Användarnamn: guest
lösenord: guest
modem: au CDMA 1x WIN W01K

Vet inte exakt varför just dessa funkar, men jag tror att modemskriptet är nyckeln här. Det är något generellt 3G skript som även har fungerat med en M600i

/Anders

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-29 15:51

Vete katten vad det är om e fel men dina isntällningar fungerar inte hos mig... Samma felmeddelande.

Någon annan som har någon idé?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-30 22:06

Konstigt... stoppade i mitt kort i en M600i och försökte koppla upp - Funka klockrent! Fattar inte, måste vara något med K610i som är galet. Jaja, funkar att köra med M600 också.

Ursprungligen av Sherpan:

Jag försöker förtvivlat få detta till att fungera. Har följt flera guider mm... Använder PB och en K610i med Telia abbonemang.

Det verkar som datorn och telefonen kommunicerar via BT och den gör försök till att koppla upp. Men kopplar snart ner igen och ger mig felmeddelande (se bifogad bild)

Någon som fått detta att fungera?

från semc support sida. kanske hjälper dig?

http://www.sonyericsson.com/downloads/HB106Cluster__GSG_Modem_R1A_EN.pdf

  • Oregistrerad
  • 2006-10-01 07:58

Jag har online.telia.se som användarnamn och sen Sony Ericsson GPRS CID3 som Modem. Då lirar det klokrent med min T610 faktiskt...

1
Bevaka tråden