Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pagesdokument till PDF?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-01 02:51

Har lagt ner massa tid på att fixa en snygg layout på ett paper till skolan så verkar det som att det inte går att konvertera ett pages-dokument till pdf... sjukt störigt. och apple snackar om kompabilitet. ska det krävas att alla som ska läsa en pages-grejer har mac?

eftersom mitt paper inte är ngn höjdare innehållsmässigt tänkte jag dölja det med en sjukt grym och proffsigt layout..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-01 04:58

När som helst kan du välja Arkiv, Skriv ut, PDF i alla applikationer. Jag tycker det är lite väl mycket "apple som snackar om... men det fungerar inte". Macar är inte perfekta, men mycket bra. I detta fallet fungerar dom mycket bra

I Pages finns en exportfunktion för PDF (bland annat). Välj File > Export.

bj8, du är väldigt snabb att ställa frågan till forumet. Har du över huvud taget letat efter funktionen på egen hand? Min poäng är inte att man inte ska kunna ställa enkla frågor och få hjälp här. Min poäng är att man faktiskt bör försöka hitta lösningen själv först.

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-01 08:18

thanks!

sorry... är ingen höjdare på datorer och var i ett trängt läge. var tvungen att ladda upp mitt dokument innan 12..

läste faktiskt en artikel häromdagen som handlade om adobes ensamrätt till att konvertera saker till pdf. därför testade jag in adobe acrobat professional först. men du har helt rätt, ska prova lite själv först i fortsättningen. men det är så bekvämt att fråga direkt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-01 14:52

Jag tycker du skall fortsätta fråga precis vad du vill. Inga frågor är dumma frågor. Däremot kan man få en stövel om man utan att kollat efter en lösning börjar klanka ner å skriva att mac suger, inte så poppis i detta forum

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-01 21:39

k förstår.

kan tillägga att pages är riktigt bra. precis upptäckt det. håller på att skriva om min resume och massa annat i pages nu. nån som vet om man kan ladda ner fler mallar någonstans?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-02 19:48

Har tyvärr ingen aning, får la googla lite. Pages är vädigt trevlgit som Layout-vertyg ja, och Keynote är inte så dumt heller istället för PowerPoint. Man kan med lite känsla göra helt sjukt stiliga presentationer.

1
Bevaka tråden