Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webkamera?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Om man vill titta på någons webkamera-feed med lite bättre kvalitet än den som erbjuds i chatklienter (har inte testat iChat pga av att man måste fixa aol-account). Ska vara någorlunda enkelt att genomföra då kameran tillhör en tjej med splitterny MacBook och inte någon större datorvana.

tack och hej

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-29 08:05

Jag fattar inte riktigt vad du vill ha hjälp med. Men om du vill köra iChat kan du skaffa ett gratis .mac-konto. Det upphör att gälla efter några månader, men fungerar efter det fortfarande med iChat.

Så om ni båda har Mac, skaffa er varsitt .mac-konto och kör iChat.

Eller skaffa ett gratis AIM-konto på http://www.aim.com/

Märkte att frågan inte var riktigt bra ställd. Det jag undrar är över är vilket program som är bäst att använda?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 08:13
Ursprungligen av elissinger:

Märkte att frågan inte var riktigt bra ställd. Det jag undrar är över är vilket program som är bäst att använda?

Kan du beskriva lite vad det är för utrustning ni försöker koppla ihop? Din tjej har en Mac? Har du också en Mac? Har du en webbkamera? Av vilket märke? Har ni båda bredbandsuppkoppling?

Om ni båda har Mac och ni vill kunna video-chatta så tror jag att iChat ger mycket god kvalitet.

Är det för webkamerakonversation via MSN så är aMSN klart bäst.

1
Bevaka tråden