Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Titta på film på TV från iBook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-03-03 12:19

Jag har en iBook 600 DVD och apples AV kabel, när jag speglar skärmen till TVn så fylls inte hela TV skärmen ut utan det blir en svart kant på 1-2cm till vänster och längst upp. Finns det något sätt att styra in bilden så att den hamnar rätt eller är detta något man får acceptera?

• Oregistrerad
  • 2002-03-03 16:52

Vi tänker köpa en likadan iBook i veckan.
Vad behöver vi för kablage för att spegla skärmen på TV´n?
Trevligt att få en DVD-video på köpet s.a.s.

• Oregistrerad
  • 2002-03-03 18:48

du behöver en (apple) AV kabel, finns att beställa extra, jag fick ge drygt 250kr

• Oregistrerad
  • 2002-03-03 22:05

Ah, tack, fint.

Hoppas någon kan svara på din fråga, det låter inget kul att ha det så!

• Oregistrerad
  • 2002-03-04 20:07

Jaha, nu testade jag precis att koppla in vår nya iBook i TV´n, med den AV-kabel som följde med vår DV-kamera.

Tyvärr får jag inget annat resultat än flimmer. Det går inte att tyda att signalen kommer från datorn på annat sätt än att flimret ändrar karaktär när jag flyttar runt fönster på dataskärmen. Datorn reagerar till synes korrekt på sladden, då bildskärmsinställningarna ändras (fler alternativ tillkommer). Jag har testat alla inställningarna med samma nedslående resultat.

Ni som fått det att fungera, vad använder ni för inställningar??

(Eftersom jag inte äger några DVD-filmer så kan jag inte testa att spela upp en sådan, men jag antar att man ska kunna visa vilken databild som helst på TV´n?)

• Oregistrerad
  • 2002-03-04 20:09

Ps, jag kör OS X 10.1.2 på iBooken.

• Medlem
  • 2002-03-04 20:52

Som jag har förstått det så finns det ännu ej stöd i Mac OS X för att fylla tv-skärmen ända ut. I Mac OS 9 hittar du inställningen i inställningsraden. Kommer tyvärr inte ihåg vad det heter (även jag kör OS X)

//megus

• Oregistrerad
  • 2002-03-04 22:07

Hm, tydligen måste man köra med Apple´s kabel. Trams. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88040

David, här finns en relaterad diskussion http://discussions.info.apple.com/[email protected]^[email protected]

• Oregistrerad
  • 2002-03-04 22:59

Ja där fick man veta skäl men ingen lösning. Tack ändå. Hoppas apple snickrar ihop en lösning inom kort.

1
Bevaka tråden