Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PCMCIA-minneskortläsare för PB?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ciao!

Tänkte höra med er om någon känner till en minneskortläsare som passar i PCMCIA-porten på Powerbooken?

Tänkte att eftersom det ändå är en outnyttjad port, kunde man ju fylla upp den med något som man faktiskt kan ha nytta av...

Vh

/.scooter

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-10-02 12:48

Jag har en Trancend 5-in-1. Funkar bra. Jag tror att jag köpte den via Cyberphoto eller AlfaDigi.

Ok - tackar för tipset - ska kolla in den!

SanDisk har ju ett helt gäng läsare. Men om du ska ha fart är det SanDisk Extreme FW800 läsare som gäller

Ursprungligen av Björnström:

SanDisk har ju ett helt gäng läsare. Men om du ska ha fart är det SanDisk Extreme FW800 läsare som gäller

Jo, det är klart, fast vad jag vill uppnå är så få attiraljer som möjligt att släpa runt på, speciellt sådana som har en sladd, så en som kan sitta i pcmcia-slåtten blir nog bäst Men tack för tipset i alla fall!

Ursprungligen av scooterbabe:

Ciao!

Tänkte höra med er om någon känner till en minneskortläsare som passar i PCMCIA-porten på Powerbooken?

Menar du inte något i denna stil http://www.delkin.com/products/connect/adapters/

Använd Cardbus 32 adaptern om du har någorlunda moderna CF-kort. Nedladdningen går 5 ggr snabbare.

Stefan

Har du hittat någon lämplig pcmcia-kortläsare ännu?

/mvh David

1
Bevaka tråden