Jag har en MacBook, en MIni-DVI till VGA adapter och en 17" DELL CRT.
Jag har kopplat ihop dessa en gång förut utan problem men nu får jag det inte att fungera överhuvudtaget. När jag kopplar in adaptern till datorn och VGA sladden från skärmen till adaptern så får jag bara svartvitt flimmer på DELL-skärmen. MacBooken hittar och identifierar skärmen som en DELL D1025HE. Jag kan ändra upplösning och frekvensen och då ändrar flimret på skärmen karaktär men jag kan inte få till någon bild. Det känns som att MacBooken skickar ut fel signal till skärmen.
Läste någonstans att PowerBooks haft problem med att de skickar ut DVI istället för VGA och att det blivit liknande problem då men jag vet inte om det är samma sak som skett här. Jag har också väldigt svårt att tro att adaptern gått sönder för den har trots allt bara använts en gång och legat nedpackad sen dess. Det är ju bara en liten sladd, hur kan den gå sönder liksom?
Stör mig väldigt mycket på att man inte har några som helst inställningsmöjligheter i bildskärmsinställningarna. Det verkar vara en genomgående trende med OS X, nästan inga inställningsmöjligheter men sen så funkar det för det mesta också. När det inte fungerar är det dock svårt att själv kunna göra något. Finns det inga program som ger en fler möjligheter att kontrollera bildskärmsinställningarna?
Jag skulle bli otroligt tacksam om jag fick hjälp med det här. Som det är nu kan jag inte använda min MacBook som jag vill och jag vill inte få fler anledningar att börja tvivla på att jag gjorde rätt som köpte en Mac istället för en PC.