Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie hänger sig

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är jag den enda eller finns fler som ha problem med kärre iMovie?
Nu ha jo spläppts uppgraderingen till iMovie så den gå lite stabilare än innan och jag menar "LITE".
Ibland funderar jag om det är mitt bygge eller det är mitt macbook eller om det är iMovie.
Jag ha en system. 3st externa hårddiskar som är kopplade via usb2.0 på de ligger mina filmprojekt. Det fungerade ganska stabilt och bra så länge jag hade min powerbook och min mac mini. Men dumma jag tyckte det är bättre att köpa sig en Macbook. sedan dess ha jag bara haft helvetet. Först gick det inte alls att redegerar videon med det på de externa hårddiskerna, numera med den nyaste updaten går det och programmet stänger inte av sig på löpande band. När den gjode det så ringde jag till apple och undarde om det kommer någon update men de sa bara vi känner inte till några problem med iMovie!!!!
Ok tyckte jag då kanske jag ominstallerar iMovie med det hjälpte inte medans updaten hjäpte.
Nu ville jag brara göra en enkel grej med iMovie. lägga till markörer i iMovie så att iDVD skolle skapa undermenyer så man kan bläddra i filmerna. Men nej då hängde sig hela usb gränssnitt med en gång så jag fick starta om datorn och alla förändringar var förlorade. först när jag unblugga allt usb enheter som är exterja vakna datorn igen till liv. sen få jag sarta om datorn eftersom usb'n fortfarande inte fungerar och sedan är allt vid det vanliga för några timmar sedan.
Finns det någon som ha tips eller ha samma problem?
Uppskatta svar!
/David

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 08:38

Hart ej någon erfarenhet av dom nya Intel Macarna.

Har du provat att redigera från den interna disken i Macbooken?
Enligt min erfarenhet är externa Usb diskar är lite för långsamma när det gäller video redigering,
Firewire ( 400 ) använder jag och det går alldeles utmärkt med normalstora projekt.

Roger.....

Ok det löste sig någ.
Tyvärr är den interna disken i Macbooken för liten för att redegerar videon på den dessutom.
Köpte mig en firewirekabinett i stället.
Tack så mycket:D

1
Bevaka tråden