Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP Server för OS X Server 10.4

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker den inbyggda FTP servern fungerar väldigt dåligt i Mac OS X Server 10.4.

Vore intressant att höra vilken server ni använder och varför!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-04 23:14

Vi körde CrushFTP på gamla jobbet och den funka bra. Några direkta för / nackdelar mot andra vet jag inte mer än att den inte suger som det inbyggda i OSX och man hade möjligheter att ställa in i stort sätt allt per konto / användare / share osv.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-10-05 00:10

Sheriffen, vad är det som funkar dåligt?

Idag kör vi Server 10.3 - än så länge utan ftp, men kommer ju någon gång att uppdatera och använda fler tjänster.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-05 07:16

Vi tänkte också dra igång vår ftp - är det något man behöver veta när det gäller det?
Om den suger så får man ta något annat såklart.

/Tangen

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-05 09:47

Jag skulle rekomendera pureftpd då i form av pureftpdmanager, mycket trevligt gränssnitt för administrering och mer val att göra än vad dom flesta skulle orka med.

Url till pureftpd är: http://jeanmatthieu.free.fr/pureftpd/

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-10-05 10:33
Ursprungligen av nubbe:

Jag skulle rekomendera pureftpd då i form av pureftpdmanager, mycket trevligt gränssnitt för administrering och mer val att göra än vad dom flesta skulle orka med.

Url till pureftpd är: http://jeanmatthieu.free.fr/pureftpd/

pureftpd är suberbra och lätt, kör på det

Ursprungligen av Buckner:

pureftpd är suberbra och lätt, kör på det

Samma här.. Är en amatör på detta ändå lyckades jag sätta upp en FTP server enkelt med progammet på min G4 Sawtooh som agerar server åt mig. Kanon program tycker jag

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-05 09:54

samma som vår itkille sa verkar vara poppis det där programmet.

/Tangen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-05 11:21

Nu har du fått massa input Martin - kör hårt

• Medlem
  • Varberg
  • 2006-10-05 12:01

Rumpus (http://www.maxum.com/Rumpus/) är ett annat alternativ, om du är beredd att betala för dig. Den har lite mer features än PureFTPd, tyvärr kommer jag inte på några av dem på rak arm.

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-05 13:55

Har kört CrushFTP, pureFTP & Rumpus. Av dom är Rumpus överlägset bäst.
Enkelt att installera & administrera. Klarar SSL-FTP ganska enkelt.
Och det bästa, har en inbyggd WebFileManager, suveränt om man har kunder som inte är så bra på vanlig FTP utan kan använda en vanlig webläsare att hämta/lämna filer.
Den ger hyfsat bra statestik & loggar av vad som händer.

Vi har använt CrushFTP en längre tid, men endast med en väldigt låg FTP belastning. Mest är det tryckeriet som hämtar filer. Java GUIt är inte direkt inspirerande, men det fungerar och är inte alltför krångligt att ställa in till ett rimligt pris. Dessutom finns en fullt funktionerande demo att prova.

1
Bevaka tråden