Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.5 Leopard betan har läckt!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-05 11:51

Finns att ladda ner som torrenter läste jag på http://www.thinksecret.com/news/0608retailleak.html
Tragiskt, att folk måste hålla på och göra sånt. Kan man för det första inte vänta tills det släpps, och för det andra, varför kan de inte betala för operativsystemet så att Apple kan utveckla ännu bättre....?

Den har funnits ute läääänge. Diskussionen är tillämplig på all "ful-konsumtion", apple inget undantag.

Svaret på din fråga är: de vill inte betala/har inte råd, de är för nyfikna för att låta bli (curiosity killed the cat).

Förmodligen får man en hel del trubbel också, versionerna är inte helt "rock-solid" har jag läst.

sugplopp - som aldrig någonsin piratat. Här är det svart eller vitt!

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-05 12:26

Varför inte släppa betan fri och låta folk komma med åsikter om slutprodukten?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-05 12:41
Ursprungligen av RoZioN:

Den är relativt fri. För de som signat upp för Apple Developers genom deras hemsida.
Så folket som kan ge åsikter får chansen att göra det.

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-05 13:39
Ursprungligen av Sidde:

Den är relativt fri. För de som signat upp för Apple Developers genom deras hemsida.
Så folket som kan ge åsikter får chansen att göra det.

Är medlem av ADC (Apple developers porgram) men har inte möjlighet att tanka ner den från deras hemsida. Har inget betalande medlemskap. Har jag missat något ??

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-10-05 13:57
Ursprungligen av tok:

Är medlem av ADC (Apple developers porgram) men har inte möjlighet att tanka ner den från deras hemsida. Har inget betalande medlemskap. Har jag missat något ??

Kommer faktiskt inte ihåg hur developers fick betorna. Om det var de som var på WWDC enbart eller om man också kunde få tag på det genom sidan. Men folk fick första betan på WWDC allafall, och sedan software update för att få nyare...

Ursprungligen av tok:

Det finns information på ADC-sidorna om vad du får tillgång till i de olika programmen.

Ursprungligen av RoZioN:

Antagligen för att man vill hålla antalet supportärenden nere, inte bli överväldigad av onödiga åsikter, få högre kvalitet på återkopplingen med mera. Också antagligen för att det är viktigare att se till att få bort buggar än att låta alla användare kommentera produkten.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-05 14:53

Betalar man tillräckligt många tusen dollar om året får man tillgång till betorna.

Tror nedladdning av ofärdiga produkter varken gör skada eller nytta. Ingen kör väl en leopard-beta som arbets-OS? Ska man använda datorn till nåt vettigt kör man Tiger. Enda skälet att testa är nyfikenhet, och då är man (förhoppningsvis) medveten om att det inte är frågan om en lanseringsfärdig produkt. Ingenting att hetsa upp sig över.

Ursprungligen av C-mon:

Betalar man tillräckligt många tusen dollar om året får man tillgång till betorna.

$500 räcker. Plus att man får rabatter på en massa andra saker.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-10-05 15:09

Varje gång Apple släpper ett nytt OS känns det som en beta. Senaste betan heter OSX 10.4.8. Efter uppdateringen var det bara att instalera om systemet igen.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-10-05 15:26
Ursprungligen av onnyt:

Varje gång Apple släpper ett nytt OS känns det som en beta. Senaste betan heter OSX 10.4.8. Efter uppdateringen var det bara att instalera om systemet igen.

Vilken otur, jag har kört in 10.4.8 i totalt 4 macar. Allt från Dual G4 till MacBook med Intel. Ingen har några problem med uppdateringen. Faktum är att ingen uppdatering har vållat mig några bekymmer. Konstigt det där att vissa drabbas av så mycket problem vid uppdateringar medan vi andra inte har några problem alls.

Jag har inte haft problem med en enda uppdatering sedan osx 10.0. Dagens sanning. Då har jag kört powermac G3 300, iMac G3 dv se 700, eMac 700 (?), iBook G4 14" 933 och nu en iMag g5 1.8.

De gånger det trasslat för mig med macos är när jag ställt till det själv genom att rota för djupt och, hrrrmm, kastat saker...

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-05 15:58

Kan det vara tredjepartsprogram som spökar?

Yes!!

1
Bevaka tråden