Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

imac 333 som inte hittar systemet!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Höll på att uppdataera os9.1 till 9.2.1 när den hängde sig lät den stå nån timme med svart skärm som resultat.
när jag startade om den så hittar den inte operativsystemet och ett frågetecken blinkar på en mapp.
Har precis inhandlat denna snygga men gamla dator och vet inte mycket om hur man klarar sådana här problem...
så snälla hjälp
ramen är 96mb
och hårddisken 6gb
den hade os 8.6 när jag köpte den.

tack å hej!

  • Medlem
  • 2006-10-04 20:59

Jag antar att du redan försökt ominstallera systemet från cd:n?

Om jag kommer ihåg rätt så kan du köra skivverktyg från installationsskivan och kolla att disken mår bra.

Annars skulle jag rekommendera att byta disken till en nyare (snabbare och tystare), lägga in en 256-512 MB RAM och köra OSX. Inte blixtrande snabbt, men fungerar för surf/ordbehandling. Kolla först om du behöver uppdatera firmwaren dock.

jotack. för otålig som vanligt. höll inte in C tillräckligt länge förut antar jag.
nu har jag lyckats installera om os 9 och även uppdaterat till 9.2.2

en ny fråga: bästa webbläsaren till 9.2.2?

tack för hjälpen i min desperata frustration tidigare....

Ursprungligen av linneacarlsson:

en ny fråga: bästa webbläsaren till 9.2.2?

WaMCom brukar fungera bra. Det är ett inofficiellt bygge av Mozilla 1.3.1 (officiellt gick de bara upp till 1.2.1) och bygger därför på samma renderingsmotor som webbläsaren Firefox.

Läs även i den här diskussionen:
http://www.99mac.se/mac-os-9/89223-fraesch-weblaesare-till-os-9-2-a.html

tack för tipset. bestämde mej för opera och wamcom.
tack

Om du har en installationsskiva kan du mata in den och hålla inne C så startar datorn från skivan. Därefter väljer du hårddisken som startskiva i inställningsprogrammet Startskiva.

1
Bevaka tråden